Storing valiant vhrnl 24-28

Tonr

  • #1
App geeft regelmatig f 08 storing na reset weer oke
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #2
Net zo kort als de vraag.

sensor?

Vr Gr en succes ermee
 

Tonr

  • #3
Is dit geen normale vraag of moet het heel uitgebreid zijn
 

Emil

  • #4
Merk/type ketel :?:
 

Tonr

  • #5
Valiant vhr nl 24-28c geeft regelmatig f08 na reset oke gaarne oplossing
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #6
Als de vraag wat uitgebreider wordt beschreven met het type ketel en bouwjaar ervan wordt er ook bijgenoemd, dan leest het wat eenvoudiger als een zo korte vraag die eerst als een legpuzzel moet worden opgelost.

Neemt niet weg dat het antwoord wel correct is, problemen met de sensoren.

U kan ze eens omruilen retour voor aanvoer en vise versa.

En eens kijken wat er gebeurt, soms een slechte verbinding van de stekkers .
Meestal nieuwe sensoren plaatsen en het probleem is dan opgelost.

Is het een toestel van eind 90 begin 2000?

Vr Gr en succes ermee
 

Tonr

  • #7
Sorry voor korte omschrijving (houd van kort maar degelijk geen lange discusies) app is ongeveer 5jaar oud merk valiant type vhrnl24-28c
klacht geeft regelmatig storing f08 koud water na reset is app weer oke
de sensors zijn deze onderling verwisselbaar en waar zitten deze
bvd tonr
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #8
Als u de voorkant van de ketel verwijdert (twee schroeven onderaan) vind u boven op de wisselaar twee wit/grijze plastic apparaatjes daar zitten stekkers op aangesloten.

Wisselaar is het grote ronde rvs ding en links bovenop de wisselaar zitten de sensoren ingeschroeft. Messing met plastic huisje erop.

Stekker eruit trekken en de sensor eruit schroeven er zit witte warmtegeleidende pasta op het messing gedeelte kijk daarmee uit het is en vies goedje.

Als u de stekker van een sensor aftrekt zal het toesel gelijk een storing genereren u weet dan direct welke sensor de storing F08 geeft.

Dan de netstekker verwijderen werken zonder spanning :idea:

Vr Gr en succes ermee
 

Toon

  • #9
Tonr schreef:
...houd van kort maar degelijk geen lange discusies)...
Wij houden hier van duidelijke omschrijvingen, je hoeft niet per letter te betalen, dus je kan je verhaal best kwijt.
Een hoofdletter aan het begin van een zin en leestekens mag je trouwens ook gratis plaatsen. :wink:
 

Tonr

  • #10
Bedankt cvolieboy voor het antwoord gaat het proberen ( het witte goedje is bekend warmte pasta )(ik werk al 30 jaar in de audio video techniek wordt het veelvuldig gebruikt)

bvd tonr
 

Tonr

  • #11
Toon ik ben geen persoon van lange gesprekkken en mijn tijpe kunst is geen 100%
 

Toon

  • #12
Gezien je vorige berichten kan het in ieder geval een stuk beter.
 

Tonr

  • #13
Toon heb je wel een andtwoordt op mijn vraag of aleen een opmerking op mijn woordtspelling :?:
 

Toon

  • #14
Het is een verzoek, de beantwoorders hier doen ook moeite voor jou, dus een leesbaar bericht is dan een kleine moeite.

Voor mij einde discussie.
 

Tonr

  • #15
Ik stopt nu deze discusie end of oefening
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #16
Heel verstandig.
 

Tonr

  • #17
Probleem opgelost ntc voeler retour (287607 bestel nummer) was defect
cvolieboy bedankt
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #18
Graag gedaan en bedankt voor de terugmelding

Vr Gr en succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu