Warmtepomp storing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allemaal.
We hebben deze winter voor de tweede keer een storing aan onze warmtepomp. Ik denk dat we deze storing nu in totaal zo'n 4 a 5 keer hebben gehad.
Daikin warmtepomp en storing E5-00 oververhitting van invertercompressormotor.
De installateur weet eigenlijk niet wat hij er mee moet en had begin december gezegd dat ze het doorgeven aan Daikin en dat die maar eens een keer moet kijken. Tot nu toe niets gehoord van Daikin en nu dus weer dezelfde storing. Vanmorgen heb ik hem al 3 uur uit gehad en weer aangezet en hij deed het een minuut of 5 of 10 maar nu weer storing.
 
Zie mogelijke oorzaken

1705329120599.png
 
Klopt, heb al veel storingen gehad hier met zo'n pomp. Vorig jaar hebben ze een nieuw filter er in gelast en de verdamper was al een keer ingevroren. Door sensor storing, daarbij was uiteindelijk ook de ventilator overleden en de klep is al tig keer vervangen. Het zou dus ook je filter kunnen zijn van de buiten unit, te weinig koude middel. Hoop voor je dat die op voorraad is.

Ik moest 3 weken wachten.

Als je ook een boiler hebt die daarmee verwarmt wordt, dan kan die op de ketel overbrugt worden en wordt de boiler elektrische verwarmt
 
Ik heb idd ook een boilertank maar ik heb de warmtepomp nu uit gezet omdat het me niet goed lijkt dat hij constant in storing staat. Hij heeft overigens in november onderhoud gehad en alle niveau's waren goed. Deze storing is al dezelfde vanaf de installatie in 2019 en in totaal een keer of 5.
 
Ik heb in juni 2 grote Daikin warmtepompen laten installeren. Er zit 4 jaar garantie op. Hoe zit dat bij jou? Met eerdere storingen moet je toch nog in de garantie gezeten hebben?

Heb je al contact gehad met Daikin zelf? Als mijn installateur zou zeggen dat hij Daikin gaat inschakelen omdat hij het zelf niet meer weet of er zelf niks aan kan doen en ik hoor vervolgens niks, dan ga ik zelf het initiatief nemen richting Daikin.
 
Volgens onze oorspronkelijke installateur hadden we 2 jaar garantie. We hebben sinds vorig voorjaar een andere installateur omdat we niet tevreden waren over het oorspronkelijke installatie bedrijf. We wachten morgen af want de monteur zou, als hij bij ons is, contact opnemen met Daikin.
 
Heb je je apparaten geregistreerd bij Daikin? Dan kun je in je account zo zien tot wanneer er garantie zit op de onderdelen.

Ik kan het van mijn warmtepompen zo zien in de Daikin app.

Van mijn installateur heb ik gehoord dat sommige storingen inderdaad door Daikin zelf worden afgehandeld en dat de installateur er tussen uit stapt. Dat vinden ze vaak wel jammer, want ze horen er niks van / over in de zin van dat ze niet weten wat de storing heeft veroorzaakt en hoe het is opgelost.
 
Vanmorgen heb ik hem weer aangezet en dan gaat de buitenunit draaien maar bij de binnenunit hoor je niets. Daar hoor je bijv. geen pomp of iets ook draaien, het is muisstil. Normaal hoor ik hem altijd draaien of zo want het water moet toch door de vloerverwarming?
15 minuten later staat hij weer rood.
 
Heb je je apparaten geregistreerd bij Daikin? Dan kun je in je account zo zien tot wanneer er garantie zit op de onderdelen.
Zover ik weet niet, wij in elk geval niet wellicht heeft de installateur dit gedaan maar dat weet ik niet. De keukenboer heeft ook alle apparaten geregistreerd bij de fabrikant.
Maar als je een huis aan het bouwen bent dan denk je daar ook niet aan, wij niet in elk geval want toen hadden we wel meer te doen, snap je?
 
Eerlijk gezegd niet. Ik hou graag zelf de controle over dit soort belangrijke zaken en van een beetje pro-activiteit.

Maar misschien kun je alsnog een account aanmaken en je warmtepomp aanmelden. Of bel Daikin en zeg dat je installateur in gebreke is gebleven met de registratie.
 
  • Like
Waarderingen: BertPleizier
Ik heb hem alsnog geregistreerd maar dan heb je geen recht meer op verlengde garantie.
Ik heb het nog even gevraagd aan de oorspronkelijke installateur of die dit heeft gedaan zoals ook onze keukenleverancier dat heeft gedaan met alle apparaten. Wij wisten daar ook niets van dit is ook nooit tegen ons gezegd door hun want had ik dit zeker gedaan.
Ik weet alleen dat zij al een paar keer contact hebben gehad met Daikin toen ze hier waren voor deze storing.
 
Ik snap ook niet dat je zelf niet even nakijkt of een apparaat geregistreerd moet worden. Vaak staat dat wel op een sticker of zo.

Tegenwoordig is een apparaat registreren voor (extra) garantie heel normaal en kost het amper tijd. Ik scande de QR-codes van beide binnen- en buitenunits met de Daikin app en binnen 3 minuten was het geregeld. Ook de wifi adapters zijn gelijk geregistreerd. Ik was ook aan het verbouwen maar hier maak ik graag even tijd voor vrij. Ik download ook gelijk alle informatie van het apparaat op de PC, mocht de handleiding kwijt raken. Over een paar jaar als je het nodig hebt is de informatie meestal van de website verdwenen.
 
Het kan niet de bedoeling zijn dat particulieren dit soort dingen zelf gaan melden aan een fabrikant.
De installateur is verantwoordelijk voor het systeem en die zal bij gegronde problemen deze ook op
moeten lossen. Als dat niet gebeurt dan moet je actie ondernemen (rechtsbijstand of iets dergelijks),
vragen stellen op een klusforum heeft weinig zin, dit is geen klus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerelateerde klussen

Reacties
5
Weergaven
507
Verwarming inclusief leidingwerk
Sander 1972
Reacties
4
Weergaven
394
Reacties
18
Weergaven
376
Verwarming inclusief leidingwerk
Sander 1972
Reacties
1
Weergaven
152
Verwarming inclusief leidingwerk
The headhunter
Reacties
11
Weergaven
319
Verwarming inclusief leidingwerk
BertPleizier

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu