Remeha storingscode 8

Xr8

  • #41
Vreemd dat je gas en rookgassen ruikt. De rookgassen worden nl door de ventilator naar buiten gedrukt en het gas komt pas na de ventilator in de mengbuis. Maw als de ventilator draait en dus overdruk produceert kan mijn inziens geen gas en geen rookgas te ruiken zijn. Je zou denken dat er iets anders aan de hand is.

Daarbij is code 7 nadraaien van de pomp na cv bedrijf. Tijdens deze status draait de ventilator helemaal niet als het goed is.

Wellicht iemand met verstand van deze ketel erbij halen. Ook ivm afstellingen van CO2 en eventueel voordruk gas. Anders blijft slechts over een nieuwe ventilator te kopen.

Succes.
 

Arie1

Specialist Verwarming
  • #42
Je Co2 afstelling klopt niet of je warmtewisselaar zit verstopt.
 

Dest

  • #43
Inderdaad moet er weer onderhoud gepleegd worden.

Doet er nix aan af dat eerst alles okay was, opeens de remeha ermee ophield, en toen geconstateerd werd dat de ventilator kaduuk was. Heb dus het idee dat het daar aan blijft liggen.

Van de monteur word ik ook niet veel wijzer. Die dacht dat ie een afdichtingsrubber verkeerd had gemonteerd.
 

Dest

  • #44
Tuurlijk houd ik m'n fingers crossed voor de oplossing die ik effekens aan het uitproberen ben.

Er van uitgaand dat de ventilator het probleem is van de brom, dacht ik dat het aanzuigen van lucht voor een klaarblijkelijke onbalans zorgt, als het dreunen van een vliegtuigmotor.

Ik heb toen als experiment twee van de zes gaatjes (zie vorig plaatje) voorzien van rubberen 0-ringetjes waardoor de luchttoevoer naar de rotor wat beperkt wordt. Als de vent aanslaat, hoor je een licht fluitend geluid... maar geen brom!
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #45
Hiermee verander je dus de gaslucht verhouding.
Is niet goed toestel moet gewoon opnieuw afgesteld worden
 

Xr8

  • #46
Ketel staat bij mij niet bekend alzijnde erg vervuilend. Onderhoud dient er echter wel aan gepleegd te worden. Hierbij eens in de 3 a 4 jaar de voorplaat eraf halen en de wisselaar schoon maken. Dan tevens de pakking van de voorplaat vervangen. Deze gaan vaak na jaren onderaan lekken. Gewoon een kwestie van onderhoud plegen, moet bij een auto ook.

Als je de ventilator niet vertrouwd dan een compleet nieuwe monteren, de boel moet dan weer goed gaan werken lijkt mij.

Succes.
 

Dest

  • #47
Ik denk dat er niet of nauwelijks iets zal veranderen aan de gasluchtverhouding. Door de wat kleinere openingen zal daar de lucht ook sneller passeren dan door de andere gaten (knijpen van een tuinslang principe). Hoe dan ook, de lucht wervelt klaarblijkelijk dusdanig dat de brom inde behuizing daarmee wordt voorkomen.... Want, echt, ik heb er geen last meer van.... Ik houd het in de gaten (als ik niet thuis ben, schakel ik alles uit).
 

Arie1

Specialist Verwarming
  • #48
Door het afplakken van de gaten of verkleining van de gaten verklein je de lucht toevoer of beter gezegd je stelt op een zeer amateuristische manier je gas/lucht verhouding bij.

Je voegt minder lucht toe aan je mengsel wat je normaal doet door het toestel af te stellen.

Toestel moet gewoon goed op Co2 worden afgesteld dan is het probleem verholpen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #49
De nieuwe (volgens de verkoper ongebruikte) die ik effe snel ergens heb opgeduikt, heeft de monteur gemonteerd. Past allemaal. Maar van tijd tot tijd komt er toch een enorme dreun uit... Met als gevolg dat het ding afslaat en er een lichte gasgeur hangt.
Altijd handig als consumenten zelf voor de onderdelen zorgen :?

Los daarvan hebt u al meerdere malen kunnen lezen dat er onderhoud gepleegd moet worden aan de ketel, met gas dient men niet te experimenteren.

Ik denk dat er niet veel aan dit topic toegevoegd kan worden, slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu