Nee, dat heb ik ergens anders gelezen. Was ook niet duidelijk waarom niet.
Als het alleen de afname van de isolatiewaarde is, kan je dat compenseren door een iets dikkere laag. Met 100 mm is daar ook wel aan voldaan.
Kans op vorstschade lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Ook bij omgekeerd warm dak constructies wordt over het algemeen geen EPS toegepast. Daarbij ligt de isolatie ook een deel van de tijd een beetje in het water.
Maar de productontwikkeling ligt ook bij EPS niet stil. Wat vandaag waar is, kan morgen wel anders zijn.
Aan het eind van het document, bij de conclusies, staat nog iets over de lengteverandering bij vochtopname, waar je bij de uitvoering rekening mee moet houden. Vandaar o.a. mijn verwijzing.
Het is i.i.g. wel verstandig om niet de eerste de beste plaat, die je te pakken kan krijgen, moet gebruiken bij deze toepassing.
Als het alleen de afname van de isolatiewaarde is, kan je dat compenseren door een iets dikkere laag. Met 100 mm is daar ook wel aan voldaan.
Kans op vorstschade lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Ook bij omgekeerd warm dak constructies wordt over het algemeen geen EPS toegepast. Daarbij ligt de isolatie ook een deel van de tijd een beetje in het water.
Maar de productontwikkeling ligt ook bij EPS niet stil. Wat vandaag waar is, kan morgen wel anders zijn.
Aan het eind van het document, bij de conclusies, staat nog iets over de lengteverandering bij vochtopname, waar je bij de uitvoering rekening mee moet houden. Vandaar o.a. mijn verwijzing.
Het is i.i.g. wel verstandig om niet de eerste de beste plaat, die je te pakken kan krijgen, moet gebruiken bij deze toepassing.