Fianne
- #1
Wie o wie helpt mij verder?
Wij kregen onlangs de jaarrekening van Essent en moesten € 1.500,- bijbetalen, omdat wij 3x zoveel gas zouden hebben verbruikt dan voorgaande jaren.
Een telefoontje naar Essent leverde weinig op: ja, alle standen zijn jaarlijks correct door mij doorgegeven / nee, we hebben niet ineens een andere leefsituatie. (sterker nog, ik probeer elk jaar minder te verbruiken; het is een soort sport geworden.. ;p)
Een telefoontje naar Enexis dan: nee mevrouw, gasmeters gaan nagenoeg nooit kapot.
Toen ging het spreekwoordelijke belletje rinkelen: in de tijd dat ons verbruik omhoog zou zijn gegaan, is er een nieuwe cv-ketel geplaatst. Normaliter zou je hierdoor een lager gasverbruik mogen verwachten, tenzij.. er iets niet goed is gegaan met de montage/installatie.
Gebeld met GEAS en er kwam een monteur/installateur langs. Niks mis met de ketel, enkel dat deze op standje comfort stond, wat wel een iets hoger gasverbruik zou opleveren (wij maken gebruik van een zonneboiler trouwens), maar niet 3x zoveel als normaal.
Omdat alles inmiddels uitgesloten was en wij onmogelijk 3x zoveel gas als normaal hebben kunnen verbruikt (zuiniger, milde winter, nieuwe ketel), heb ik de hulp ingeroepen van een onafhankelijk installatiebedrijf.
Deze monteur constateerde vrij snel dat de sensor voor koudwaterleiding niet op poort 9-10 is geplaatst en de ketel daardoor aangaat, terwijl het water al op temperatuur is.
Ook zou door de (niet door ons om verzocht en ook niet met ons gecommuniceerd!!) comfortstand en bovenstaande de zonneboiler als het ware overgeslagen worden.
Uiteraard heb ik bovengenoemde bevindingen voorgelegd aan GEAS met het dwingende verzoek om op basis van wanprestatie de sensor alsnog (correct) te plaatsen en over te gaan tot schadevergoeding van het meerdere aan gasverbruik. Wij hebben immers schade geleden door het niet nakomen van de verbintenis; het correct installeren van de nieuwe cv-ketel.
Tot mijn grote verbazing reageerde GEAS vrijwel direct met de mededeling dat het hoge gasverbruik niet aan de sensor kan liggen en zij niet overgaan tot vergoeding. Zij zouden dit hebben voorgelegd aan de leverancier van de ketel, Intergas.
In mijn ogen een zeer snelle conclusie voor onze claim en aangezien mijn vertrouwen in de GEAS al flink was gezakt, heb ik gereageerd met de mededeling dat ik nu verdere, juridische stappen zal ondernemen. Geen verrassing: binnen 2 minuten had ik een meneer van de GEAS aan de telefoon..
Deze verzekerde mij dat het absoluut niet aan de ketel/sensor kon liggen, maar dat ze wel alsnog de sensor (correct) willen plaatsen en een gedegen onderzoek willen laten plaatsvinden samen met Intergas.
Ik heb voor nu de afspraken toegezegd, maar ik vertrouw de boel eigenlijk totaal niet (meer).
Mijn concrete vragen:
- klopt het wat de onafhankelijke monteur/installateur heeft gezegd over de sensor?
- zo nee, wat kan het dan zijn?
- zo ja, hoe bewijs ik dat alsnog aan de GEAS? (het rapport hadden ze wel ontvangen)
- wat kan ik nog meer doen/controleren om te bewijzen dat het wel degelijk aan de ketel ligt?
HELP!!!!!!
Wij kregen onlangs de jaarrekening van Essent en moesten € 1.500,- bijbetalen, omdat wij 3x zoveel gas zouden hebben verbruikt dan voorgaande jaren.
Een telefoontje naar Essent leverde weinig op: ja, alle standen zijn jaarlijks correct door mij doorgegeven / nee, we hebben niet ineens een andere leefsituatie. (sterker nog, ik probeer elk jaar minder te verbruiken; het is een soort sport geworden.. ;p)
Een telefoontje naar Enexis dan: nee mevrouw, gasmeters gaan nagenoeg nooit kapot.
Toen ging het spreekwoordelijke belletje rinkelen: in de tijd dat ons verbruik omhoog zou zijn gegaan, is er een nieuwe cv-ketel geplaatst. Normaliter zou je hierdoor een lager gasverbruik mogen verwachten, tenzij.. er iets niet goed is gegaan met de montage/installatie.
Gebeld met GEAS en er kwam een monteur/installateur langs. Niks mis met de ketel, enkel dat deze op standje comfort stond, wat wel een iets hoger gasverbruik zou opleveren (wij maken gebruik van een zonneboiler trouwens), maar niet 3x zoveel als normaal.
Omdat alles inmiddels uitgesloten was en wij onmogelijk 3x zoveel gas als normaal hebben kunnen verbruikt (zuiniger, milde winter, nieuwe ketel), heb ik de hulp ingeroepen van een onafhankelijk installatiebedrijf.
Deze monteur constateerde vrij snel dat de sensor voor koudwaterleiding niet op poort 9-10 is geplaatst en de ketel daardoor aangaat, terwijl het water al op temperatuur is.
Ook zou door de (niet door ons om verzocht en ook niet met ons gecommuniceerd!!) comfortstand en bovenstaande de zonneboiler als het ware overgeslagen worden.
Uiteraard heb ik bovengenoemde bevindingen voorgelegd aan GEAS met het dwingende verzoek om op basis van wanprestatie de sensor alsnog (correct) te plaatsen en over te gaan tot schadevergoeding van het meerdere aan gasverbruik. Wij hebben immers schade geleden door het niet nakomen van de verbintenis; het correct installeren van de nieuwe cv-ketel.
Tot mijn grote verbazing reageerde GEAS vrijwel direct met de mededeling dat het hoge gasverbruik niet aan de sensor kan liggen en zij niet overgaan tot vergoeding. Zij zouden dit hebben voorgelegd aan de leverancier van de ketel, Intergas.
In mijn ogen een zeer snelle conclusie voor onze claim en aangezien mijn vertrouwen in de GEAS al flink was gezakt, heb ik gereageerd met de mededeling dat ik nu verdere, juridische stappen zal ondernemen. Geen verrassing: binnen 2 minuten had ik een meneer van de GEAS aan de telefoon..
Deze verzekerde mij dat het absoluut niet aan de ketel/sensor kon liggen, maar dat ze wel alsnog de sensor (correct) willen plaatsen en een gedegen onderzoek willen laten plaatsvinden samen met Intergas.
Ik heb voor nu de afspraken toegezegd, maar ik vertrouw de boel eigenlijk totaal niet (meer).
Mijn concrete vragen:
- klopt het wat de onafhankelijke monteur/installateur heeft gezegd over de sensor?
- zo nee, wat kan het dan zijn?
- zo ja, hoe bewijs ik dat alsnog aan de GEAS? (het rapport hadden ze wel ontvangen)
- wat kan ik nog meer doen/controleren om te bewijzen dat het wel degelijk aan de ketel ligt?
HELP!!!!!!