7 uur om van 18 naar 23 graden te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal volgens mij was de vorige ketel een intergas maar geen hr in iedergeval.
ja de radiatoren worden overal goed warm.
de buren stoken maar tot 20 graden dus kan niet vergelijken.
Type PID regeling staat op 1
er zit een Modulerende pomp op

Geef de maten van de huiskamer eens op en de maten en type van de radiatoren.

Zitten er convectieplaten tussen en/of achter de afgebeelde radiatoren ?

21225_radi2_1.jpg

woonkamer is ongeveer 5x5x2.5
radiator 2 m bij 40 cm

Nog een suggestie, kan het zijn dat door het plaatsen van de nieuwe ketel de aan en afvoer zijn omgewisseld.
Je zou dat kunnen vasstellen door de ketel een tijdje uit te zetten en daarna bij opnieuw opstarten te voelen of de afvoer eerder heet wordt dan de toevoer.

Die radiator is 2800 watt.

U heeft nodig 4700 watt.

Dus u komt te kort aan vermogen.

Zoiets dacht ik al, blijft over dat het met de vorige ketel wel goed ging volgens de TS.
Hoe objectief is temperatuurmeting via het gevoel ?
Dat kan ook nog meespelen.

Hoe kan het dan dat die andere cv ketel het wel binnen 30 tot 45 minuten tot 23 graden kon brengen als mijn radiator te weinig vermogen heeft??
deze huizen zijn 17 jaar oud neem toch aan dat ze dat wel goed uitgerekend hebben.
als het 23 graden is nu dan voelt dat gewoon aan als 4 weken geleden met die ouwe cv ketel.
dus mijn radiator heeft te weinig watt om 62,5 kuub warm te stoken zal ik morgen direct de instalateur ff bellen moeten ze maar een grotere op komen hangen.
ps hoe reken u dat uit hoeveel vermogen de radiator is?

Zit er maar 1 en dan in de keuken nog een kleintje voor de keuken te verwarmen is wel een open keuken hebben de deur eruitgehaalt 7 jaar geleden

Je zal de woonkamer best op temperatuur krijgen in het voor en najaar.

Behalve als het tegen het vriespunt komt dan zal die eraan moeten trekken.

Ja zeg dat wel ja hi is nu om 12.00 aangeslagen vanaf 18 graden het is nu 19.00 en staat op 22,5 graden nog een half graadje dus

U bent wel een kou kleum met 23 graden,normaal stoken we op 20 hoog uit 21 graden.

Uitgaande van 22 graden word de berekening gemaakt.

Voordat we vloerverwarming installeerden zaten er in onze woonkamer van 6.5x3.8x2.65 maar liefst 2 radiatoren zoals op de foto (dubbele) van ca 2.6x0.4m. Daarbij wel opgemerkt dat de woonkamer 2 grote en 1 kleinere raam heeft.

Je moet wel de juiste situatie vergelijken. Wanneer het buiten 10grc stook je de boel binnen zo van 18-23grc, maar als het buiten 0grc is en winderig, gaat dat moeizamer, zeker wanneer de radiatoren aan de krappe kant zijn. Maarja, wanneer het verschil pas ontstaan is nadat je een nieuwe ketel heb blijft het raar.

Dennis1975 schreef:
Hallo allemaal volgens mij was de vorige ketel een intergas maar geen hr in iedergeval.
ja de radiatoren worden overal goed warm.
de buren stoken maar tot 20 graden dus kan niet vergelijken.
Type PID regeling staat op 1
er zit een Modulerende pomp op

Een Smartline Basic heeft GEEN modulerende pomp...

Er zijn meerdere Smartline types, zowel met als zonder modulerende pomp.
Misschien heeft hij het verkeerde type doorgegeven en zit hier wel een modulerende pomp op.

Hhmmm raar de instalateur die hier was van de week zei ik kan ook nog proberen de pomp constant te laten draaien.
dus ik dacht modulerende pomp dan zeker

Als al je radiatoren 90 aanvoer hebben en 86 retour dan kan het niet aan de radiatoren liggen, je radiatoren leveren gewoon vol vermogen.
Dat er maar 4 graden verschil is is zeker niet goed en voor verbeteren vatbaar.

De ketel levert het vermogen en de radiatoren zijn van onder tot boven warm genoeg om warmte af te geven.
Als dit de situatie is dan is het wisselen van de ketel niet de oorzaak.
Wat het wel is, ik kan het niet bedenken.
Volgens mij mist er nog wat info.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan