7 uur om van 18 naar 23 graden te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem komt vaker voor bij deze ketels, ik heb met de fabrikant al een uur aan de telefoon gezeten om dit probleem proberen op te lossen en zij hebben hier tot opheden nog geen oplossing voor.
Er is van alles geprobeert, nieuwe sensoren, modulerende werking van de pomp uitschakelen, waterzijdig inregelen, nieuwe moduline 30, inwendige by-pass kortgesloten en dit allemaal op telefonisch advies van de fabrikant.
Moet binnenkort nog weer contact met hun opnemen of het resultaat heeft gehad, zoniet dan sturen ze een monteur van hun zelf langs om alles te checken.

Ja daar ga ik niet op zitten wachten natuurlijk krijg ik straks een afrekening van hier tot tokio ik stook me gek denk ik hij is nu net uitgeslagen de termostaat dus weer 7 uuren stoken loopt aardig op elke dag

Als iedereen in de buurt dezelfde ketel heeft met dezelfde thermostaat probeer dan eens te achterhalen of het bij hun dezelfde problemen geeft.
Zo ja laat dan de installateur contact opnemen met de fabrikant voor ondersteuning om het probleem op te lossen.

Sorry elke keer als ik een antwoord van jou lees ben ik je direct kwijt.

Ik zie het punt niet.
Warmte is warmte of een nieuwe of een oude ketel loeiheet water door het systeem stuurt maakt niets uit.
Als de temperatuur tussen aan en afvoer een minimale afwijking heeft word er gewoon geen vermogen afgenomen in het circuit.En dat heeft denk ik weinig met de ketel te maken.

@Dennis1975 zo je eens een foto kunnen posten van 1 radiator uit je woonkamer?

Hoeft geen detail te zijn zolang we de vloer en de vensterbank maar kunnen zien.

Het vermogen van de ketel is te groot tenopzichte van de radiatoren,de radiatoren zijn dus te klein in dit geval zou ik het vermogen van de ketel omlaag brengen en dan kijken of het beter gaat

Als het met de voorgaande ketel wel goed was op te warmen waarom zou het dan nu aan de radiatoren liggen?

Het vermogen van het toestel kan bijna niet te groot zijn, zeker niet in combinatie met een Moduline 300 thermostaat.

Het voordeel van deze thermostaat is dat hij samen met de ketel bepaald welk vermogen er nodig is om een bepaalde ruimte op temperatuur te brengen.
In praktijk betekend dat, dat het toestel bij (te) veel vermogen zal terugmoduleren, en dus op 60 of 70% van zn vermogen verder gaat.

Het probleem lijkt me redelijk voor de hand te liggen als ik TS zijn verhaal lees.
De radiatoren nemen te weinig warmte af, waardoor het te lang duurt voor er temperatuursverhoging plaats heeft.

Dat kan mijns inziens niet aan het toestel liggen.

Met voorgaande ketel lukte het wel om alles snel op temperatuur te krijgen binnen no time en deze doet er 7 uur over, waarom toen wel en nu niet?

21225_05012008032_1.jpg

Denk even logisch na, CV-boy;

Als het met radiatoren van 80 graden niet lukt, waar moet het dan wel mee lukken denk jij?
Met radiatoren van 60 graden?

Helaas ik hoopte eigenlijk op een hele brede vensterbank heel dicht op de radiator.

Ik kan mij nog voorstellen dat de ketelwater temperatuur te hoog is.
Voor het hoogste rendement moet je eigenlijk niet boven de 60 graden komen.

[even een gedachten loopje]

Nu kan ik mij voorstellen dat doordat het water veel te heet is er als het ware een hete lucht laag om de radiator ontstaat die de radiator verhinderd vermogen af te geven.

De oude ketel deed ook heel heet water maken maar waarschijnlijk had deze een minder sterke pomp hierdoor koelt het water wel genoeg af in de radiator.
[einde gedachten loopje]
commentaar is gewenst.

Nou ik geloof niet dat we er hier uitkomen zal een maandag maar weer in de telefoon klimmen ze zijn er al twee x bij geweest maar geen resultaat de eerste keer dacht hij lucht zat wel een beetje in maar niet noemenswaardig en de tweede keer heeft hij de radiateur in de douche een slag dichtgedraaid.

maar waarom hoor ik nu boven op de kamer wel goed dat het water door de leidingen raast en als ik de radiateuren een beetje dichtzet hoor ik helemaal niets meer?

zal ik de temperatuur van de cv ketel dan op 60 graden zetten inplaats van 90??

Ik doe ook een poging:
Was de vorige installatie wellicht waterzijdig ingeregeld en staan er daardoor een paar voetventielen een beetje geknepen?
Ik las ook ergens dat je 4 van de 6 radiatoren open hebt, waarom niet alle 6?
Wat voor radiatorkranen zitten erop? Thermostaatkranen?

Nee zitten normale aan uit kranen op en op de slaapkamer wil ik het altijd lekker koud hebben vandaar dat er twee uitstaan

en de huiskamer is maar ongeveer 80 kuub dus dat is niet echt groot

en waar kan ik die voetventielen vinden????

de vorige cv ketel stond er vanaf nieuwbouw in en was 17 jaar

Tussen de radiator en de afvoerleiding.
Waarschijnlijk een schroefdopje met daarachter een inbusschroef waarmee je de leiding kan knijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan