7 uur om van 18 naar 23 graden te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die zitten aan de retourzijde van je radiator.

Maar dat lijkt mij het punt niet, de radiator word helemaal (te) heet dus die staan helemaal open.Zouden ze ingeregeld zijn en deels dicht zijn dan werd je radiator niet warm genoeg.

Draai de water temperatuur maar eens op 60 vanuit de ketel en kijk dan eens of het morgen beter is.

21225_ka_1.jpg

zit er niet op geloof ik[/img]

Als de retour geknepen zou worden dan worden de radiatoren wel warm genoeg en zou de radiator de kans krijgen om warmte af te geven i.p.v. direct weer af te voeren via de retour.

Ja daar zat ik ook aan tye dnken cv-boy want nu stuurt hij 90 graden aanvoer erin en 86 graden retour dus geeft maar 4 graden verschil ik denk gewoon dat de pomp te sterk is.
je zal zeggen als er 90 graden boven inkomt en 70 retour gaat dan heeft hij 20 graden warmte afgegeven maar ik ben maar auto monteur en heb daar geen verstand van hoor haha

Het is precies hetzelfde als bij een radiateur van een auto die zijn er voor gemaakt om warmte af te geven zodat het weer enigszins afgekoelt naar de motorblok gaat.

Een HR draaien op 90 graden heeft geen enkele nut.
Een Hr is pas HR onder de 60 graden.

Stroming kan te hoog zijn, dit kan je temperen met de radiator knop.

Je moet condenseren voor HR bedrijf en dat lukt niet boven de 60 graden.

Probleem blijft natuurlijk bestaan als de pomp te snel loopt, maar dat zie je dan ook want bij aanvoer 60 zal de retour ook 55 graden zijn dus een zelfde dT als nu alleen met een hoger rendement.

Is dit idd het geval dan zou ik morgen de kranen in de woonkamer iets dicht zetten zodat je ongeveer op een dT van 10 a 15 graden komt te zitten.

Ga hem gelijk op 60 zetten en afwachten maar dan
zo dat is gedaan slaat gelijk de termostaat uit want 90 graden is het max natuurlijk dus blijft hij gewoon steeds branden heb ik nu ook kans dat hij wat meer aan en uitslaat denk ik of zie ik dat verkeerd?

Heeft de circulatiepomp 3 standen?
Zoja, op welke stand staat deze?
Als deze voluit staat, probeer eens één stand lager.

Volgens mij.of ik moet het hebben over het hoofd hebben gezien en dat kan natuurlijk met 4 pagina's aan berichten heeft nog niemand gevraagd wat de vorige ketel voor een ketel was.

Alle radiatoren en alle platen worden over het hele oppervlak, van links naar rechts en van boven tot onder, goed heet?

(ik weet: deze vraag is al eerder gesteld, maar voor mij de enige uitweg om dit vreemde probleem uit te zoeken)

Ja, goede vraag Evarist. En bovendien lijkt het me zinvol als de TS eens een berekening maakt voor de huidige en benodigde capaciteit van de radiatoren in zijn woonkamer, ook al is het maar om zaken uit te sluiten.

Bij mij is een Nefit ketel met een Moduline 400 geïnstalleerd en deze thermostaat heeft in zijn setup 2 dingen die invloed zouden kunnen hebben:
- Type gebouw: licht gebouw, zwaargebouw of middel
- Type PID regeling: 1,2,3 (snel...langzaam)

Indien de hardware in orde is (en daar lijkt het op) en er een ketel met voldoende vermogen geïnstalleerd is, kan ik alleen bedenken dat er iets te traag werkt in de regeling. Temperatuur begrenzing is het niet lijkt me want dan zou je niet aan 80-90 gr komen in de leidingen. Wellicht dat ook de CV pomp snelheid niet in de haak is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan