7 uur om van 18 naar 23 graden te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal
ik zit met een probleempje ze hebben bij ons een nieuwe cv opgehangen de Nefit SmartLine Basic HRC 24 cw3 maar het duurt heel lang voordat hij de gewenste temperatuur heeft bereikt.
ze hebben er een moduline 300 klokthermostaat bij gehangen met aanwarmvervroeging.
nu staat hij ingesteld om op 18.00 uur van 18 graden naar 23 graden te gaan slaat hij netjes een uur eerder aan om op die 23 graden uit te komen om 18.00 uur maar helaas als we thuis komen is het maar een graad of 19.5 nu is het 23.15 en staat hij op 22 graden dus is hij al 6.15 uur bezig om op die 23 graden uit te komen is niet echt zuinig lijkt mij.
hij staat gewoon konstant te branden wie o wie heeft hier een oplossing voor???

Wat voor een temperatuur staat er op de display en heb je wel genoeg radiatoren openstaan.Als de ketel zijn vermogen niet kwijt kan moduleert hij te snel terug en blijft dan op laaglast branden

Hallo allemaal de temperatuur schommelt rond de 88/90 graden op de kamertermostaat en er staan 4 radiatoren open van de 6 en de radiatoren zijn gloeiend heet en alleen de cv ketel is vervangen vandaag is hij om 16.00 aangesprongen en nu 22.30 staat hij op 23 graden nog maar net staat hij 6.5 uur te verwarmen achter elkaar.

bedankt alvast voor jullie snelle reactie
groeten dennis

Hoe lang duurde dat met de vorige ketel?
En wat voor ketel was dat, en welke thermostaat had je toen?

ALs de ketel 80 graden stookt.
de radiatoren helemaal heet zijn.
dan lijkt het alsof er te weinig vermogen aan radiatoren is gemonteerd.

Heeft het met de andere ketel goed gewerkt of kreeg deze het ook niet warm?

Wil je eens voelen of de leidingen onder de ketel(aanvoer en retour) even warm zijn,of dat er een duidelijk verschil zit tussen aanvoer en retour? Pas op 80 graden is heel heet dus voorzichtig voelen.

Ja kreeg het met die andere cv ketel wel warm en daar zat een draai termostaat op met kwik erin die oude termostaten zal ik maar zeggen

Nu heb ik eens gemeten wat de temperatuur was van de aanvoer en de retour leidingen en die was als volgt in de huiskamer aanvoer 90 graden retour 86 graden gemeten op de radiatoren veel te warm volgens mij keuken 88 aanvoer 63 retour wel ok. gang 85 aanvoer 73 retour te hoog.badkamer 89 aanvoer 83 retour ook te hoog naar mijn mening.

Lijkt mij een tekort aan opgenomen vermogen, met andere woorden; te kleine radiatoren.

Ik vind een dT van 4 graden niet heel hoog dus word er maar weinig vermogen af gegeven door de radiatoren.Keuken heeft een normaler beeld en de gang ook.Vreemd als het in het verleden wel goed werkte, ik vermoed nl te kleine radiatoren.

Nu heb ik gelezen op het internet dat waterzijdig inregelen best wel belangrijk is voor de werking van de cv ketel wegens de retour leiding die dan te warm terug komt.er moet ongeveer een verschil van 20 graden in de aanvoer en de retour leiding.zal dat ermee te maken hebben dat hij te warm retour geeft??
ps heel het blok hier heeft een nieuwe gehad lijkt me sterk dat ik dan de enige ben met te weinig vermogen aan radiatoren

Een dT van 20 graden is een ideaal reken model.
Hierop hoef je niet te gaan inregelen.voldoende is om te zorgen dat alle radiatoren dezelfde temperatuur retour sturen naar de ketel.

Cv-boy dan zou toch een radiator veel te heet worden en een andere relatief te koud?

Hallo cv-boy jij ook hier ik heb met de knoppen op de radiatoren aan het spelen geweest en ik had het voor elkaar dat er overal ongeveer 20 graden verschil in zat maar helaas geen resultaat.
wel hoorde ik het water niet meer door de leidingen gieren was alsof je helemaal geen cv had aanstaan heerlijk hoor maar nu de knoppen weer openstaan hoor je het weer wel duidelijk boven op de slaapkamer

Om alle radiatoren dezelfde retourtemperatuur te geven moet je waterzijdig inregelen anders lukt het niet.

Als de radiatoren in de woonkamer heet zijn, een dT hebben van 4graden.
Dan moet, onbalans of niet, die ruimte opwarmen.

Zoniet dan is er toch iets anders loos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan