3 keer per dag NIEUWE CV ketel bijvullen

Ansl

  • #1
Mijn zus heeft er slapeloze nachten van. Het probleem:

  • eind 2016 begonnen met 1 keer per maand bijvullen oude CV ketel. Dit moest steeds vaker
  • begin 2018 alle buizen boven de grond vernieuwd van de vloerverwarming- probleem niet opgelost
  • alles boven de grond vernieuwd - probleem niet opgelost
  • door ziekte van haar man (kanker) door gegaan met bijvullen
  • Na overlijden van haar man regelmatig maar steeds vaker moeten bijvullen
  • voorjaar 2020 deed de CV ketel helemaal niets meer
  • augustus 2020 nieuwe CV ketel (REMEHA) - probleem niet opgelost
  • eind 2020 blok van CV ketel vernieuwd - probleem niet opgelost
  • monteur geweest: alle 10 verwarmingen nagelopen en ontlucht - probleem niet opgelost
  • monteur geweest: vloerverwarming uitgezet - probleem niet opgelost
  • monteur geweest: 3 maanden (nieuw) expansievat vervangen - probleem niet opgelost
  • monteur lekdetectie gedaan - monteur constateerde dat het overdruk ventiel lek is, waarschijnlijk door de hoge druk probleem niet opgelost
Wanneer CV ketel (display) vraagt om bijvullen, bijgevuld naar 1.8. Maar wanneer de temperatuur hoger word schiet de druk omhoog naar 2.8 en soms 3 of hoger.
Momenteel moet mijn zus 3 keer per dag de CV ketel bijvullen, is ze een paar duizend euro armer en is het probleem nog steeds niet opgelost. Ook de monteurs weten NIET wat het probleem is.

Heeft iemand nog ideeën??
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • stefan9

    • #2
    Tja... De symptomen wijzen toch echt op een probleem met het expansievat, dat is namelijk juist bedoeld om de stijgende druk bij opwarmen op te vangen.
    Is er gecontroleerd of er een open verbinding is naar het expansievat? Je zou het expansievat kunnen verwijderen (wel eerst even druk van het systeem halen) en dan de CV bijvullen: als het goed is stroomt het water dan meteen uit het ophangpunt.
     

    Ansl

    • #3
    Ik geef het door. Dankjewel
     

    Ansl

    • #4
    Het expansievat is vorige week vernieuwd, moet ze dan nog steeds aan de monteur (die over 2 dagen weer komt) vragen naar die open verbinding?
     

    stefan9

    • #5
    Dan zou je verwachten dat het in orde is, maar aangezien je zo te zien echt alles al hebt geprobeerd, is het de moeite waard om te kijken of het expansievat überhaupt wel kán werken. Misschien is er een leiding verstopt of afgesloten zonder dat je het door hebt.
     

    Ansl

    • #6
    Ik geef het door, dankjewel
     

    Ansl

    • #7
    Ik vraag me ook af waar al dat (bijgevulde) water is gebleven. Je iet nergens lekkage
     

    stefan9

    • #8
    Als het goed is, is dat via het overdrukventiel de afvoer in gegaan. Je zou de afvoer van de ketel en het ventiel tijdelijk naar een emmer kunnen leiden, zodat je ziet hoeveel water daar doorheen gaat. Verstoken van 1m3 gas levert ongeveer 1 liter water, dus je moet tijdens de meetperiode ook even je gasverbruik meten, zodat je weet hoeveel water normaal zou zijn.
     

    Ansl

    • #9
    Ik geef t door zodat ze dit alles aan de monteur straks kan vragen. Dankjewel
     
    Laatst bewerkt door een moderator:

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #10
    U geeft aan dat het vat vervangen is...
    Maar wel met de juiste inhoud?Bij vervangen van een defect vat word nooit gekeken of het vat wel de juiste inhoud heeft, de oude functioneerde prima. Maar als iemand een 18 l vatje gemonteerd heeft omdat deze mooier was terwijl er een 25 l in hoort gezien de inhoud van de installatie kan dat best lang goed gaan totdat er meer radiatoren geopend worden dan klapt de overstort eruit. Monteur ziet 18l en hangt döner dus gewoon weer in met een nieuwe prescor, de winter is net voorbij en pas bij de volgende winter weer muizen, en de ellende blijft bestaan omdat niemand de moeite neemt om dat vat uit te rekenen.
     

    Ansl

    • #11
    dankjewel, ik neem het mee voor vrijdag
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #12
    Ik heb dit topic verplaatst naar de rubriek verwarming en een topic in de rubriek verwarming verwijderd
    Het is niet de bedoeling dat u nog meer topics opent over hetzelfde onderwerp
     
    • Like
    Waarderingen: Ansl

    Ansl

    • #13
    Dank u wel. Ik wist nog niet precies hoe het werkte
     

    Ronny

    Specialist Verwarming
    • #14
    Waar hangt je expansievat en welke voordruk (0,5B of 1B) staat er op vermeld?
    (als het er al op staat)
     

    Ansl

    • #15
    @Ronny Ik zal de vraag aan mijn zus stellen. Nu ben ik alles aan het verzamelen zodat de monteur die vrijdag komt alles van klus.nl kan meenemen in zijn onderzoek. Waarom wil je weten waar die hangt en welke voordruk erop staat?
     

    Ronny

    Specialist Verwarming
    • #16
    Omdat het belangrijk is voor het type expansievat en voor de werking daarvan.
     

    Ansl

    • #17
    Oké, dankjewel
     

    Ansl

    • #18
    Vandaag;14 januari is door de monteur een nieuw overdruk ventiel geplaatst en een analoge meter (monometer) onder het display. Verder is de aanvoer van de verwarming in de bijkeuken (waar ook de CV ketel staat) omhoog gelegd.

    Al de suggesties door jullie waren al uitgevoerd. Nu afwachten of alles weer normaal werkt. Ik hou jullie op de hoogte! Tot zover iedereen bedankt!!
     
    Laatst bewerkt:

    Vonken_trekker

    Specialist Elektra
    • #19
    Het zal mij benieuwen... die grote druk schommelling zal niet opgelost zijn met deze aanpassingen. Je zult toch echt iets beter naar het expansievat moeten laten kijken.
     

    Ronny

    Specialist Verwarming
    • #20
    Ik denk het ook en vermoedelijk is de voordruk van het expansievat te hoog.
     
    • Like
    Waarderingen: Vonken_trekker

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu