2 y stukken in elkaar

Hallo ik heb een vraag, ik ben bezig met mijn gehele binnen riolering te vervangen. Op de plek waar de standleiding naar boven gaat wordt er ook een wc aan geplaatst. Dus ik kom vanwege de beperkte ruimte tussen de fundering uit op 2 y stukken in elkaar te steken. Manchet.
mijn vraag is of dit wel hoort of kan? Ze staan een klein beetje gekanteld heb ik het idee. Ze hebben naar mijn idee best wat spelling lijkt het.

IMG_6206.jpeg

In het "handboek binnenriolering" staat duidelijk uitgelegd of dit wel of niet aan te raden is:

2.4.5 Aansluiting standleiding op verzamelleiding
De aansluiting van de standleiding moet tot stand zijn gebracht met behulp van twee bochten 45º, waartussen
een recht gedeelte van 250 mm.

Wanneer de hoogste aansluiting op een standleiding zich binnen 10 meter van de grondleiding bevindt, dan moet de
aansluitvrije zone tenminste 1 meter zijn. Indien de hoogste aansluiting zich meer dan 10 meter boven de grondleiding bevindt, dan moet de aansluitvrije zone >_ 2 meter zijn.

hallo walker,bedankt voor je snelle reactie.
De staande standleiding gaat ongeveer 9/10 meter omhoog. Dus als ik het dan goed begrijp moet er dan 1 meter tussen zitten? Heeft dit misschien te maken dat de luchtdruk dan iets geks gaat doen toevallig? Groeten dennis

Of je laat wc aan sluiting vervallen(Y) en je gaat met standleiding naar boven en daar kan je de wc op aan sluiten.

Gewoon manchet gebruiken werkt gemakkelijk en kan uit zetten en krimpen.

Bedankt henk,dat is inderdaad ook een goeie oplossing. De funderingen zitten links en recht in de weg,dus die meter er tussen had een behoorlijke uitdaging geworden.omdat het een standleiding is moet ik de wc daar met een haaks t- stuk op aansluiten toch als het goed begreep.

Als je even de "Handboek binnenriolering" bekijkt zoals aan gegeven in #2 ook.
Daar staat waar je op moet letten.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan