We hebben een vrijstaande woning uit 1979 van 3 woonlagen. Op de bovenste woonlaag, dit is de woonkamer, eetkamer, keuken en serre, hebben we van de zomer een 6 groeps vloerverwarming laten monteren. De verdeler van de vloerverwarming is voorzien van een Wilo-Yonas-Para pomp.
De CV-ketel staat op de onderste woonlaag. Het water moet dus twee verdiepingen naar boven gepompt worden.
Nu het kouder begint te worden maken we uiteraard steeds meer gebruik van de vloerverwarming. Echter onze CV ketel, een Nefit HR Combi 32H uit 1998, geeft zeer regelmatig na zo'n 5 minuten te hebben gebrand displaycode 9 aan. Na zo'n 5 minuten op code 9 te hebben gestaan start de CV ketel automatisch weer op en begint weer te verwarmen totdat wederom na 5 á 10 minuten displaycode 9 weer verschijnt.
Vóór de vloerverwarming hadden we gewoon radiatoren en hadden we nooit deze klacht.
Er is gebruik gemaakt van de bestaande CV-leidingen die naar boven liepen.
Verder staan er op de middelste verdieping altijd twee radiatoren vol open dus er is voldoende doorstroming.
Herkend iemand deze klacht?
Alvast bedankt voor de reacties.
De CV-ketel staat op de onderste woonlaag. Het water moet dus twee verdiepingen naar boven gepompt worden.
Nu het kouder begint te worden maken we uiteraard steeds meer gebruik van de vloerverwarming. Echter onze CV ketel, een Nefit HR Combi 32H uit 1998, geeft zeer regelmatig na zo'n 5 minuten te hebben gebrand displaycode 9 aan. Na zo'n 5 minuten op code 9 te hebben gestaan start de CV ketel automatisch weer op en begint weer te verwarmen totdat wederom na 5 á 10 minuten displaycode 9 weer verschijnt.
Vóór de vloerverwarming hadden we gewoon radiatoren en hadden we nooit deze klacht.
Er is gebruik gemaakt van de bestaande CV-leidingen die naar boven liepen.
Verder staan er op de middelste verdieping altijd twee radiatoren vol open dus er is voldoende doorstroming.
Herkend iemand deze klacht?
Alvast bedankt voor de reacties.