De laatste foto's is de drukregelaar van een vorige generatie.
Wacht even met een nieuwe meter tot de oorzaak van de lekkage bekend is, als de compressor niet te repareren is of als het te duur wordt zit u met een manometer.
U kunt aan de manometer na de drukregeling zien hoe veel de druk op de tank is, gewoon de drukregeling naar rechts draaien, gangbaar is 8 a 10 bar voor dit soort manometers.
Het slangetje met ontlastventiel is gewoon van buitenaf te verwijderen, er zit een lipje o.i.d. aan de buiten tussen de twee elektra aansluitingen, zie foto's.
In de ontlastklep zit een pinnetje dat niet te verwijderen is, een membraan o.i.d. komt u niet tegen, het is 1 geheel.
Bij de rode pijl zit een borgstripje, dat kunt u er gewoon uit trekken met enige kracht.
Bij de blauwe pijl komt de lucht er uit als de afdichting van de ontlastklep niet in orde is.
De groene pijl verwijst naar drukbeveiliging, als er teveel druk op de ketel komt wordt dat daar afgeblazen.
De tweede foto is de ontlastklep met de bevestiging.