Welk onderdeel kaeser compressor

Vonken_trekker

Specialist Elektra
  • #41
Ja

Kleur olie kan ik op die foto moeilijk beoordelen. Een keer verversen kan natuurlijk nooit kwaad als je het idee hebt dan hij zijn beste tijd wel gehad heeft.
 

HenkWijnen

  • #42
heb jij enig idee hoeveel erin moet. Zit wel een kijkglaasje, maar daar zie ik niet veel gebeuren
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #43
De olie moet ververst worden maar dat heeft niets te maken met het moeizame starten.
Het zwarte knopje onderaan de beker moet dicht zitten, die wordt alleen open gedraaid om het water te laten ontsnappen.
Hoe hoog staat de druk op de manometer als de compressor op druk is?
 

HenkWijnen

  • #44
Hoe hoog staat de druk op de manometer als de compressor op druk is?
op 8 en dan slaat ie af
 

HenkWijnen

  • #45
beste allemaal, olie ververst, nieuwe condensator, druk en afblaasventiel doorgeblazen en nog hetzelfde probleem. Heb zie de bijgevoegde foto rode pijl de schroef losgedraaid en dan loopt de motor prima. Onder het lopen de schroef weer vastgezet en blijft goed lopen. Ook slaat ie weer goed aan als de druk lager is als ongv 4 bar. Is de conclusie dan juist dat het probleem misschien bij schroef ligt met de zwarte pijl. Stof oid?

20210110_115118.jpg
 

HenkWijnen

  • #46
Het zwarte knopje onderaan de beker moet dicht zitten, die wordt alleen open gedraaid om het water te laten ontsnappen.
Toen ik hm loshad in zijn geheel en dichtgedraaid kon ik er toch gewoon doorblazen en geen verschil als dat ie openstaat. Had wel kleine metertje losgedraaid maar wel dichtgehouden. Is dat normaal?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #47
Ik zie geen klein metertje en ook geen zwart dopje.
Graag een paar foto's waar de onderdelen op staan die genoemd worden in je reactie.
Ik vermoed dat er ergens een opeenhoping zit van roest, haal alle koppelingen eens los en maak die schoon, het blijft een kwestie van uitproberen.
 

HenkWijnen

  • #48
Jan, zie de bijgevoegde foto.Ronde metertje en zwarte knop.

20210118_103442.jpg
 

HenkWijnen

  • #49
Ga morgen alles even nalopen en daar waar nodig schoonmaken
 

HenkWijnen

  • #50
heb alles onder handen genomen. Helaas zonder resultaat. Ga nu maar eens naar motor=lagers kijken en de zuiger. Misschien levert dat iets op
 

HenkWijnen

  • #51
Heb alles uit elkaar liggen. De lagers zien er goed uit. Hooguit wat nieuw vet. Zit geen speling op de kogellagers. Ook de spoel ziet er goed uit zoals ook de binnenmantel. De zuigerveren niet gebroken en totaal geen sporen op zuiger en zuigerhuis. Nog in elkaar zetten en ga me dan bedenken wat het eventueel wel is. Zit nu zelf te denken dat het luchtklepje van rvs misschien te stug is?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #52
Elektra gedeelte gecontroleerd, vooral de schakelaar?
 

HenkWijnen

  • #53
Jan schreef:
Elektra gedeelte gecontroleerd, vooral de schakelaar?
weet niet precies wat je bedoelt. Heb een nieuwe condensator gemonteerd, en als ik de stekker erin stop loopt ie of moet ie lopen. Zit verder nog een beveiliging op dat als ie niet vlug genoeg aanslaat hij afslaat. Daarna een knopje indrukken en het gaat weer. Morgen ga ik hm opnieuw proberen. Ben hm nu in elkaar aan het zetten na de spoel en zuiger losgehad te hebben
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #54
Het was een beetje onduidelijk of de machine wel of niet liep.
Een beveiliging zit meestal onder de mantel van de motor als er eentje in zit, dat is in veel machines niet het geval.
 

HenkWijnen

  • #55
Jan schreef:
Het was een beetje onduidelijk of de machine wel of niet liep.
Een beveiliging zit meestal onder de mantel van de motor als er eentje in zit, dat is in veel machines niet het geval.
bij mij zit ie in de verdeeldoos met de herstelknop aan de buitenkant
 

HenkWijnen

  • #56
Even jullie op de hoogte houden. Heb het idee dat ik het probleem opgelost heb na een grote schoonmaak van de gehele compressor. Heb nog wel 1 probleem. Hij blijft niet op druk. Heb de lek gevonden maar krijg hm niet gedicht. Zou ik dat onderdeel niet gewoon er tussenuit kunnen halen. Naar wat ik begrijp is dat om evt vocht af te laten lopen.

20210112_120034.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #57
Als de compressor voor hobby gebruikt wordt kan die er wel tussenuit, voor zwaardere toepassingen zou ik hem vernieuwen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Mart

  • #58
Hoi,

Sorry voor late reactie,
Olie ziet er niet goed uit , het is condenswater vermengd met olie.
Olie moet transparant zijn, mag best iets donkerder zijn, net als motor van je auto.
Er zit iets niet goed in carterhuis/ zuigergedeelte.
Gebruik eventueel 15w40 deze is dikker dan 10w40, misschien precies genoeg om het probleem daar op te lossen.
Het luchtklepje moet je niets aan doen , hooguit evt roest voorzichtig weghalen , niet buigen dat gaat nooit goed.

De onderdelen die je laat zien op de foto kunnen er tussenuit.
Je tankdruk is dan wel gelijk werkdruk.
Voor een tacker, bandenvulpomp etc is dat prima als je deze niet dagelijks gebruikt .
Als je gaat kitten of verfspuiten op perslucht niet ,dan is de druk en afscheiding niet goed.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #59
De drukregelaar niet weghalen, er is zoveel apparatuur met verschillende werkdrukken dat je de regelaar hard nodig bent.
Dat van de olie etc. is al veel eerder in dit topic beschreven.
 
  • Like
Waarderingen: Vonken_trekker

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu