Hallo
Het is wel zaak dat u de manometer die nu stuk vervangt voor een ander exemplaar, dan weet u de tankdruk.
Dat de compressor afslaat bij een terug gedraaid reduceer- ventiel is normaal, hij zet alleen de tank op druk, en slaat dan af. De twee "uitgangen" krijgen geen druk.
Weet u hoe de tankdruk is, aan de defecte meter?
Het reduceer-ventiel dient alleen om de uitgaande druk te reduceren, i.v.m. aangesloten apparaten.
Om bij de ontlastklep te komen kan u het reduceer-ventielhuis open schroeven ,(let op want er zit een drukstift in die eruit kan vallen) dan komt u de membraan/membraanplaat en veer tegen,(die zitten dan weer vast aan de knevelstift) en kunt u waarschijnlijk de ontlastklep met regelveer/klepring enz. zien, deze klep hoort netjes in een zitting te zitten, zit misschien wat scheef of een veer gebroken.
Het is ook mogelijk dat u de klep vanaf de achterkant/buitenkant kan benaderen, maar dat is niet te zien op de foto,(achterkant reduceer-ventiel), dus kijk daar eerst naar, voordat u het ventiel open schroeft.
Als u een product nummer kan vinden op de tank, wordt het wat makkelijker, ik ga nu uit van een standaard reduceer/ontlastings ventiel.
Suc6