Poster schreef: Dat is dus het ontlast/overdruk klepje van het ventiel, waarover ik het had, die zitten standaard op dit soort RV's.
Het reduceerventiel wordt hier verwart met een ontlastventiel.
Het reduceerventiel is te zien op de foto, jammer dat er zo weer verwarring veroorzaakt wordt.
Hier de betreffende foto.
Als de onlastklep afblaast zit er gewoon teveel druk op de tank, met de veren in de drukregelaar is de druk zodanig af te stellen dat het ventiel niet maar afblaast.
Een ontlastklep kan in de loop der jaren iets verlopen maar nooit veel.
@ Pukkie3, hebt u de de drukregelaar al eens afgzeept om precies te zien waar het lek zit ?
Een beetje afwasmiddel in het water en opschuimen, vervolgens met een dikke kwast alle aansluitingen aanstippen, waar het lekt ontstaan er belletjes.
Stom van mij dat nu pas te vermelden, zal wel beroeps blindheid zijn.
Voor u het rubbertje in het reduceerventiel vervangt ook de membraan (die met het metalen plaatje) goed nakijken en eventueel vervangen hetgeen overigens bijna nooit voor komt.
Het grote lek dat u hebt kan daar nooit vandaan komen.