7 uur om van 18 naar 23 graden te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De belangrijkste vraag zijn al je radiatoren van onder tot boven warm. of zijn er ook die niet warm worden?

Als dit zo is en enkel je ketel is verandert dat jaar zijn het niet de problemen van nu maar is het altijd zo geweest.

Of beide buren moeten op wintersport zijn en hebben de verwarming uitgezet. Dan moet je de nomaal verwarmde muren ook mee stoken.

Dan zijn de problemen niet van deze dag of hebben zeker niet te maken met de nieuwe ketel of thermostaat.

Als je voorheen geen nachtverlaging gebruikte is het te veklaren dan heeft het te maken dat je je huis nu laat afkoelen, iets wat je voorheen niet deed.

Vooheen zetten ik de thermostaat op 18 graden als we naar bed gingen en als we thuis kwamen draaide ik hem op 23 graden dus daar is helemaal niets aan veranderd.

Al bij al een vreemd verhaal.
Er zijn verschillende zaken waaraan te twijfelen valt;
*maar 1 radiator in de woonkamer
*een niet "normaal" bedieningspatroon vd thermostaat

Als er verder niets verandert is, kan het voorheen ook niet geweldig gewerkt hebben.
Het opgenomen vermogen van die ene radiator is gewoonweg te klein.
Plaats een grotere radiator, of plaats een tweede radiator in de woonkamer, en het probleem zal opgelost zijn.

De servicedienst van Nefit kan ook alleen maar constateren dat de ketel gewoon (goed) zn werk doet.

Laat desnoods een installateur berekenen wat voor vermogen er nodig is in de woonkamer, en kijk of je daar wat mee kunt.
Mij lijkt dat de kennis hier op het forum momenteel niet verder reikt.

Als ik het zou mogen zeggen: slotje

suc6

De oude thermostaat had een behoorlijke afwijking of zelfs geen uitlezing, bij 23 graden instelling of uitlezing was het in de ruimte krap aan 21 graden.

Nu met de nieuwe thermostaat is er wel een betrouwbare uitlezing en die wijkt dus aanzienlijk af met vroeger en geeft dus nu 21 graden aan de werkelijke temperatuur die eigenlijk altijd aanwezig is geweest.

Het is een beetje het euro effect maar dan in graden.
Behalve dan dat hier wel een hoger rendement is.

Of open laten voor de afloop te melden,
Een berekening laten maken is wel een goede optie.
Na dit alles gelezen te hebben houd het echt op en is het een probleem van voorheen.

Zo op afstand houd het op en laat iemand ter plaatsen komen om de installatie eens opnieuw te laten beoordelen.

Morgen komen ze weer kijken dus ben benieuwd wat er uitkomt en die ouwe thermostaat gaf wel goed de graden weer heb er een thermometer naast gehad en die verwarmdenin 30 minuten mijn woonkamer en geen 6 of 7 uur maarja we zullen wel zien.
en een tweede radiator kan niet in mijn huiskamer is geen plaats voor.
maar bedankt voor al jullie reactie,s
jullie horen het wel als er wat uitgekomen is

Wilt u dan even een nieuw topic openen ?
Indien nodig wordt het door een van de mods wel aan elkaar geplakt.

Succes.

Vandaag is er een storings monteur geweest die van verledenweek had alleen dienst omdat het vakantie was voor die mannen.
hij heeft mijn cv ketel uitgelezen alls werkte prima maar hij kwam ook tot de conclusie dat mijn radiator in de woonkamer veel te klein was hij is namelijk 170x40 twee dik hij heeft gaat nu een andere plaatsen van 200x40 3 dik heeft twee x zoveel vermogen zei hij maar 85kw per kuub is wel veel hoor zei hij zelf dat doen wij nooit zoveel rekenen.
maar hij zei ook nu blijft natuurlijk wel de vraag waarom je het met die andere cv ketel wel warm kon stoken binnen 45 min.
nouja afwachten maar dan .
hij heeft ook met de nefit dealer lijn gebeld en het probleem voorgelegt en die zei ook de radiator te klein.

groeten dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan