1 radiator is continue warm - ontluchten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed zie zit je pinnetje in je thermostaatkraan vast, oftewel ingedrukt.
voorzichtig rechtstandig met een klein hamertje op tikken, je kunt ook met een grotere hamer op de zijkant van het huis van de radiatorkraan tikken.
In geen geval uittrekken want dan heb je een waterballet en moet er een nieuwe pakkingbus ingedraaid worden.

Enne, trouwens!
Waarom zou je onderin bij de aftapper willen ontluchten???

Suc6, René.

@ Mobel:

Thanks, zal het proberen. Echter, de radiator heeft het altijd prima gedaan. Sinds kort vertoont deze nukken.

@ Neesje:

Hoi René,

Pennetje steekt wel wat uit, maar weet niet of dat gebruikelijk is. Heb geprobeerd om met een hamertje op zijkant te tikken...helaas geen resultaat.

Hoi,

Krijg het pinnetje wel ingedrukt.

Pennetje steekt een paar mm uit, hoeveel zou deze uit moeten steken normaliter?

Allen,

Hierbij nog even een foto van voetventiel (met het dopje er af).

Staat deze open zo of moet ik hier nog iets mee doen?

Het probleem is nog steeds niet verholpen namelijk en het begint nu al kouder en kouder te worden s'nachts :(

103411_voetventiel_2.jpg

Als je het na 13 dagen nog steeds niet voor elkaar krijgt , dan lijkt het me hoge tijd om een monteur te bellen :idea: Lijkt me niet een heel ingewikkelde probleem zo van afstand.

voetventiel is zo te zien wel open , probleem zal in zeer waarschijnlijk te maken hebben met de kraan , sla met een harde voorwerp enkele keren op het pennetje van de kraan , mogelijk zit het binnenwerk vast.

Neig er inmiddels inderdaad naar om een monteur te bellen.

Wil nog wel proberen om tegen het pinnetje te slaan, maar vraag me een beetje af hoe het in zijn werking gaat. Als het pennetje inderdaad het probleem is, dan zou het water (bij open voetventiel) toch op zn minst tot die kraan moeten komen? Dus zou de leiding onder en boven voetventiel warm moeten zijn.

Dit is bij mij niet het geval. Het lijkt er dus op dat het water niet eens zo ver komt.

Als ik verkeerd denk, dan hoor ik dat graag. Zoals gezegd is de werking mij een beetje onduidelijk.

Indien de kraan niet open is , blijft leiding vanaf afsplitsing op hoofdleiding koud, je kan het testen door cv installatie goed op druk te brengen, en dan cv goed opstoken en dan op die radiator net zolang ontluchten tot er warmwater uit komt, voel dan of de kraan warm wordt of alleen voetventiel. hou druk cv wel in de gaten !

Zeker ook aangelegd door die louche installateur van de vloerverwarming (waarvan nu al een maand een topic loopt.....)
Zou dus best eens met elkaar te maken kunnen hebben.....
Ga de loop van alle leidingen in je huis eens na en breng dat eens in kaart: is vaak meer dan verhelderend.

Allen,

Hierbij even een statusupdate.

Ik heb jullie advies opgevolgd en een installateur laten komen en dit is nu de status:

Het probleem met de radiator op de tweede verdieping die continu bleef branden is inmiddels opgelost. De installateur heeft daar een nieuwe thermostaat geplaatst.

De radiator van de slaapkamer, die helemaal niet meer warm werd, doet helaas nog steeds niets. De installateur heeft hier de thermostaat van vervangen alsook het voetventiel.

Meer dan dat kan hij niet doen (zegt hij). Volgens hem lijkt de radiator namelijk gevuld te worden door de retourleiding ipv de aanvoerleiding.

Dit is heel vreemd, want de radiator heeft het in het verleden altijd prima gedaan en de leidingen op de eerste en tweede verdieping zijn niet aangepast. Alleen op de begane grond zijn de radiator leidingen komen te vervallen ivm aanleg vloerverwarming.

Wat kan ik nu nog doen? Hebben jullie misschien tips of een installateur die dit probleem wel kan oplossen?

Het is namelijk vreselijk koud in de slaapkamer. Niet goed voor de gezondheid, denk ik dan maar.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Heel vreemde vraag.....je hebt een installateur laten komen. Hij heeft e.e.a. gemodificeerd en laat u opnieuw in de kou zitten (en u zult dus ongetwijfeld een rekening van hem hebben gekregen.... voor half werk dus)
Dus nog maar eens een ECHTE installateur laten komen.

Degooyer; ik kan de beste man moeilijk dwingen om het toch op te lossen als hij zegt dat hij er verder niets meer aan kan doen. Betreft trouwens een erkende installateur.

JN34 schreef:
.... ik kan de beste man moeilijk dwingen om het toch op te lossen als hij zegt dat hij er verder niets meer aan kan doen. Betreft trouwens een erkende installateur.
En toch blijf ik dat vreemd vinden, want eerder geef je aan dat die radiator het wel gedaan heeft. Ook al zou het een kwestie zijn van aanvoer en retour verwisselen, dan nog zou een "erkend" installateur dat moeten kunnen oplossen.....

Ik zou het aanbod van Hessie maar eens overwegen!!

Heb je al eens geprobeert alle radiatoren in de woning open te zetten?
Ik heb al eens megemaakt dat er 2 radiatoren als een 1 pijps systeem aangesloten waren. Bij een van de radiatoren was een 2 pijps onderblok geplaatst. Hierdoor deed 1 radiator het alleen als de andere radiator aan stond.
Oplossing is dan om een extra 1 pijps onderblok te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan