Plat dak isolatie - onderkant plat dak

FMW

  • #1
Hallo,

Ik heb op deze site gezocht naar isolatie aan de onderkant van een plat dak maar kom er niet helemaal uit. Bij ons is de situatie weer net anders volgens mij.

We hebben een huis gekocht met gedeeltelijk plat dak van balken met daarop houten platen en enkele lagen dakleer. De bovenste laag is net nieuw.

Nu hadden we enkele platen resol schuim over na het isoleren van het hellend dak. Deze hebben we tussen de balken van het plat dak verwerkt. Voordat we gaan afwerken, wil ik echter zeker weten dat we geen vochtproblemen krijgen.

Nu ik hier wat heb rondgekeken, ben ik daar niet zo zeker meer van. Aan één kant liggen de balken namelijk op een ongeïsoleerde spouwmuur. Ik vraag me dus af of het wel dampdicht af te sluiten zal zijn. Hieronder twee foto's:




Sowieso moet er volgens mij ruimte komen tussen de isolatie en de dakplaten. Zou de volgende oplossing kunnen werken?
- gipsplaat
- klimaatfolie (rondom afgedicht met siliconenkit)
- resol schuim
- luchtspouw 5 cm
- houten dakplaten
- dakleer

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Mijn ervaring is niet doen en je situatie is niet net even anders. :wink: Belangrijk is nog wel, wat is het voor een ruimte en het is jammer dat die bovenste laag net nieuw is.
Het beste wat je wat je zou kunnen doen is, die isolatie naar beneden halen. Een raggelwerk op de balken en op die raggels de isolatie aanbrengen. Dan de dampren enz.. Belangrijk is dat je die ruimte boven de isolatie en onder de dakvloer goed gaat ventileren.

Is dit nou ook reclame. :P :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu