Wandcontactdoos in berging

HCL

  • #1
Hoi, ik heb een berging op de begane grond, woon zelf op 3 hoog. In mijn berging is verlichting, stroom komt van eigen meterkast boven.

Heb de woningbouw gevraagd of er ook een wandcontactdoos aangesloten mag worden.
Ze geven dat dit niet mag ivm brandgevaar.

Is dat een steekhoudend argument? Is het brandgevaar in een berging zoveel groter dan elders?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De woningbouw schrijft dat voor dus is het een steekhoudend argument, u bent gebonden aan de regels van de verhuurder.
 

Maurice81

  • #3
Ik vind het een vreemde opmerking, wanneer het volgens de nen1010 norm wordt Aangebracht en u de juiste materialen gebruikt zie ik geen bezwaar.

Er zijn door heel Nederland allerlei complexen waar wcds in de bergingen zitten.
Zeker als de voeding uit uw eigen woning komt, wanneer dit gedeeld is met andere woningen is het anders omdat je dan met verbruikskosten te maken zou hebben, meestal hebben die om die reden ook 42v verlichting zodat er geen wcd in gebruik genomen kan worden.

Gr Rolf
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het zal u niet aanstaan maar u bent gebonden aan de regels van de verhuurder, ook al is het in het land anders.
 

Bouwtux

  • #5
Jan heeft natuurlijk feitelijk gelijk.

Toch lijkt me dit een interessante casus om aan te vechten bij de woningbouw. Immers, de tijden veranderen. Tegenwoordig hebben we e-bikes e.d., wellicht scootmobielen, en zijn we veel afhankelijker geworden van elektra dan vroeger. Ik vraag me af of de weigering van de woningbouwvereniging op zo'n overduidelijk ongefundeerde grond lang stand zou houden als het geschil wordt voorgelegd aan een rechter. Het zou bijvoorbeeld mensen onevenredig kunnen beperken in hun bewegingsvrijheid of woongenot.

Dat gezegd hebbend, ik ben geen jurist en geef ook geen juridisch advies, en zeker niet om het uit te laten draaien op een rechtszaak, wat immers de relatie met de verhuurder er niet beter op zou maken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Er zijn geen technische beperkingen hiervoor. Alleen de regels van de verhuurder tellen.

We kunnen je hier helaas niet verder mee helpen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu