Verplaatsen afvoer

Berndh

  • #1
In mijn keuken en badkamer wil ik de water- afvoer/aanvoer gaan verplaatsen. Beide vloeren moeten nog worden afgestort met een zandcementvloer. Maar hierkomt de vloerverwarming in te liggen dus moet de afvoer/aanvoer in de betonnen vloer eronder worden gelegd.

Stof is niet zo'n probleem, maar wat kan ik het beste gebruiken om deze leiding te verleggen? Een diamantsleuvenslijper of een losse haakseslijper met een diamantschijf? De lengte van de sleuven/goot is niet langer dan 3m en wat moet het verschot zijn voor de afvoerbuis?

Afvoer 50mm, en warm/koud aanvoerleidingen, unicor.

Groet,
Bernd
 

Fiesiekus

  • #2
Afschot 1 - 5 mm per meter lengte. Maar wat vreemd dat de rioolbuizen niet zijn ingestort in de beton? Uitslijpen voor zo'n 50 mm rioolpijp lijkt me een heidens werk. Overigens let op dat de waterleidingen niet verwarmd worden door de CV; i.v.m. legionellakweek.
 

Berndh

  • #3
De woning is casco opgeleverd en de waterafvoer (wasbak/vaatwasser) is dus op de verkeerde plek aangelegd.

De koudwateraanvoer zal ik isolerend in de betonnen vloer moeten leggen. Ik heb de keus om de aanvoer ook langs de wanden te leggen, dan moet ik ongeveer 7 m unicor leggen. Wat heeft voorkeur? 3m isolerend door de vloer onder vv of langs de muur

Hoe diep zal de wapening in de betonvloer liggen? Aangezien ik toch aardig diep de vloer in moet hakken/slijpen.

Grtz,
bernd
 

Fiesiekus

  • #4
Daar heb je dus een potentieel probleem met die wapening. Meestal zit dat aan de onderzijde van de betonplaat; even navragen bij de aannnemer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu