Wat is er met deze deur aan de hand?

Pvr

  • #21
klopt dat is je eerste aanspreekpunt
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #22
Dat heb ik de buurman ook uitgelegd, het is zijn eerste maar ook enige aanspreekpunt.
Hij heeft niets de maken met de fabrikant en die kan een evt. garantie wel afwijzen maar daar heeft hij niets mee te maken.
Hij heeft de deur gekocht bij de deuren leverancier en niet bij de fabrikant en die deuren leverancier zal de garantie moeten verlenen waarbij je vanuit het consumentenrecht er vanuit mag gaan dat een deur niet binnen een half jaar dit soort mankementen vertoond.
En omdat het nog in de normale garantietijd van de opgegeven 6 jaar valt moet de deuren leverancier aantonen dat mijn buurman verwijtbare fouten heeft gemaakt waardoor deze mankementen zijn ontstaan.
Heb hem vandaag nog wel gevraagd of hij er een gebruiksaanwijzing bij had gekregen maar er zat geheel niets bij, alleen een pakbon met het type deur wat hij gekregen had en ook in het karton waarin de deur was verpakt zat niets en daar stond ook niets op.
 
  • Like
Waarderingen: BertPleizier

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #23
vandaag reactie van de deuren leverancier
Helaas kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen aangezien u de deur niet volgens de voorschriften heeft gekit en geschilderd. (voorschriften die hij niet eens gehad heeft)
Ben u het hier niet mee eens dan kunt u zich wenden tot de geschillen commissie en als je dan maar eerst even 150 euro over wilt gaan maken. :?
Zal hem eens vragen of hij ook lid is van de consumentenbond. Kijken of de leverancier dan ook gigantisch blij is in de rubriek stekeligheden.
 

Pvr

  • #24
Zeggen zeker niet wat er niet goed is gekit en geschilderd.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #25
Nee zeggen alleen dat de deur niet volgens de voorschriften is gekit en hebben het totaal niet over de bijzonder slechte deurstijlen.
Dan koop je een Candoo met 6 jaar garantie maar bij de 1e de beste claim laten ze het al afweten.
 

Pvr

  • #26
Het is ook gewoon troep helaas vaak is goedkoop is duurkoop wil niet zeggen dat er bij andere merken nooit wat fout gaat het hout van tegenwoordig is ook vaak bedroevend.
Maar op basis waarvan hebben ze dit gezegd alleen via foto's of is er iemand wezen kijken
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #27
Alleen op basis van foto's
Maar kan een deur van goed 750 euro incl. pot verf van 36 euro toch ook niet goedkoop noemen.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #28
Als er mdf panelen in een buitendeur verwerkt zijn, ook al zou het gaan om een exterieur kwaliteit, dan zegt dat wat mij betreft genoeg over de kwaliteit. Zo'n deur moet je niet willen.

Probleem met garantie is dat de eerste zes maanden de bewijslast bij de verkoper ligt en daarna bij de consument. Dus de buurman moet aantonen dat de deur niet de eigenschappen had die je ervan mocht verwachten. Dat wordt een lastige zaak, want ga maar eens aantonen dat alles overeenkomstig de voorschriften is geplaatst en geschilderd. Dat is bijzonder lastig.

Kortom, beter het verlies nemen en een nieuwe, echte deur aanschaffen.
 
  • Like
Waarderingen: BertPleizier

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #29
Als je bij een timmerfabriek een volhouten deur van hardhout laat maken dan red je het niet voor € 750. Ik denk dat de deur alleen al richting de € 1.250 tot € 1.500 gaat. Komen nog grondverf en lak á € 45 per pot bij, het hang- en sluitwerk en inhangen. Denk dat je blij mag zijn als het voor € 2.500 rond is.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #30
Voor een achterdeur :shock:
Ik zou degene voor gek verklaren die kwam vertellen dat een nieuwe achterdeur 2500 euro zou moeten gaan kosten en hem vierkant de deur uitzetten.
Heb zelf nog een echte kwaliteit voordeur nieuw in de garage staan maar die heeft echt geen 2500 euro gekost.(zo'n deur die je rustig een jaar schuin tegen de wand kunt zetten zonder dat hij krom trekt en die je met 2 man moet tillen)
Maar kijk je naar merken als Weekamp, Bruynzeel, Skantrae dan zijn dat toch ook geen slechte merken en kost ook daar een achterdeur rond de 500 euro.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #31
Mn22 schreef:
Dat wordt een lastige zaak, want ga maar eens aantonen dat alles overeenkomstig de voorschriften is geplaatst en geschilderd. Dat is bijzonder lastig.
Dat is juist super simpel, immers hij heeft geen voorschriften ontvangen en heeft het moeten doen met de info die bij de deur op hun site stond.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #32
Dat valt tegen Gerrit, hoe wil je bewijzen dat je geen voorschriften hebt ontvangen? Dat wordt het woord van de buurman tegen dat van de verkoper/fabrikant.

Als je qua garantieclaim echt wat zou willen, dan zou je kunnen stellen dat deze deur van ongeschikt materiaal is gemaakt. In principe zou een beetje buitendeur ook zonder verf tenminste wel een jaar heel moeten blijven.

De eerste verf en kitlaag die 100% waterdicht is en ook een aantal jaren blijft, moet volgens mij nog worden uitgevonden.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #33
Heeft je buurman getekend voor ontvangst van de voorschriften?
 

Vonken_trekker

Specialist Elektra
  • #34
Of heeft hij een rechtsbijstand verzekering? Het begint met de leverancier schriftelijke in gebreke stellen.
 

Rola

Algemeen Bouwkundig Specialist
  • #35
Er zijn voldoende fabrieksdeuren te koop, die wel van goede kwaliteit zijn, die koop je alleen niet bij de bouwmarkt. En die kosten echt geen 1500 euro.
Hang- en sluitwerk, afhangen en schilderen komt er voor elke deur bij.
Slot er al uit gehaald om te kijken of daar verf zit, zie #11?
Zo niet, dan heeft procederen geen nut.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #36
Het is überhaupt de vraag of het zinvol is om hier werk van te maken. Je zou kunnen overwegen om de leverancier van de deur schriftelijk te wijzen op het gebrek en daarbij te vragen om een passende oplossing. Als die er niet komt stel je hem in gebreke.

Als er dan nog geen oplossing komt is het de vraag of je door moet gaan. Kans op succes is op zijn minst twijfelachtig. Procederen kost verder geld, tijd en geeft veel negatieve energie. Ik zou dat zelf niet doen om een deur.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #37
Volgens mij heeft hij nu een klacht op klachtenkompas van de consumentenbond gezet maar kan hem nog niet vinden.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #38
De schade zit volgens mij in het houten frame niet in de mdf panelen maar dat ter zijde.
Zal wel een slecht stuk hout in zitten kan eigenlijk alleen de leverancier wat aan doen.
 

Gerrit B

Specialist Telecom
  • #39
even een update.
Buurman heeft de klacht dus neergelegd bij de geschillencommissie en deze heeft e.e.a voor hem in behandeling genomen.
Resultaat is dat de deuren leverancier bakzeil heeft gehaald en als het goed is volgende week geheel gratis een nieuwe deur gaat leveren.
Nu maar hopen dat ze een betere deur leveren.
Ik heb de buurman al gezegd dat hij nu van alles foto's moet gaan maken zodat hij bewijs heeft alles netjes volgens hun voorschriften te hebben geïnstalleerd mocht het weer fout gaan.
 
  • Like
Waarderingen: Rola en BertPleizier

Philippe22

  • #40
Heb je de deur gekocht via **** of commerciele link verwijdert door moderator. Of heb je het in de bouwmarkt gekocht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu