Er is lastig een eenduidig antwoord te geven. De wet lijkt wel ruimte te beiden om een fietsendrager aan te passen als bagagedrager. Voorwaarde is dat het niet langer herkenbaar is als fietsendrager en daarnaast moet het deugdelijk zijn uitgevoerd.
Tweede obstakel dat je tegenkomt zijn de voorwaarden zoals die gelden op je eigen verzekeringspolis. Dat kan per verzekeraar verschillen en zou je dus echt even uit moeten zoeken.
Ik kan me zo voorstellen dat de eisen per land ook nog wel kunnen verschillen. In Duitsland zijn ze bijvoorbeeld redelijk streng als het aankomt op deugdelijkheid en het vastzetten van lading.
Tot slot zal de maximale kogeldruk al snel een belemmering vormen. Je moet best een solide constructie maken, dus zwaar. Ook komen de krachten waarschijnlijk niet loodrecht op de kogel.
Kortom ik zou er zelf niet aan beginnen denk ik.
Tweede obstakel dat je tegenkomt zijn de voorwaarden zoals die gelden op je eigen verzekeringspolis. Dat kan per verzekeraar verschillen en zou je dus echt even uit moeten zoeken.
Ik kan me zo voorstellen dat de eisen per land ook nog wel kunnen verschillen. In Duitsland zijn ze bijvoorbeeld redelijk streng als het aankomt op deugdelijkheid en het vastzetten van lading.
Tot slot zal de maximale kogeldruk al snel een belemmering vormen. Je moet best een solide constructie maken, dus zwaar. Ook komen de krachten waarschijnlijk niet loodrecht op de kogel.
Kortom ik zou er zelf niet aan beginnen denk ik.