Vaatwasser Bauknecht GSIP 6598 van slag

Sansan33

  • #1
Hallo iedereen,

sinds het afgelopen weekend heb ik dit forum vrij intensief doorgelezen op overeenkomstige problemen die ik heb met mijn vaatwasser. Ik hoop dat er toch nog iemand is die weet hoe ik het zelf kan oplossen of eventueel een goede betrouwbare klusser weet in de omgeving van Lelystad. Alvast heel erg bedankt voor de moeite!!!

Vaatwasser merk Bauknecht, type GSIP 6598
Serienummer : 8546 659 01780
SER: 330435 000 296

Probleem:
Vanuit het niets besloot hij het niet meer te doen. De enige activiteit die nog plaatsvind is het oplichten van de LED, 2* en dan pauze.
als je de start reset knop indrukt dan lijkt hij te pompen maar na een 20 sec houdt ook dit vanzelf op.

Acties:
- Bauknecht gebeld ( lang gewacht maar niks opgeleverd, alleen
maar geld gekost.)
2. Reset dmv start knop 5 sec ingedrukt houden en 10 minuten
wachten. -> ook geen resultaat.
3. deur open,start ingedrukt, machine aan, deur dicht, start uit en weer
10 minuten gewacht -> geen resultaat.
4. Harde reset door stekker eruit, 24 uur, ook niks.
5. Machine eruit gehaald, gekanteld, water eruit laten lopen en ja hoor
heel even leek hij het weer te doen maar dit duurde slechts 3 minuten
en toen kwam de oude storing weer.
6. Bodemplaat eraf gehaald, onderkant was licht vochtig. Alles gedroogd
en weer na 3 minuten hield ie er mee op.

Mijn man en ik weten het ondertussen niet meer en zijn in staat om deze nog geen 2 jaar oude machine eruit te gooien. Tenzij, en daar hopen we natuurlijk heel erg op, iemand het probleem herkent en wellicht een oplossing of een oplosser weet.

voor de volledigheid, hij doet dus echt niets. Je kunt geen programma selecteren of voor halve belading kiezen; het enige wat gebeurt is de led knippering van steeds 2 keer.

Beste mensen alvast heel erg bedankt voor jullie aandacht en hulp!!!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De leverancier moet dit oplossen, u mag verwachten dat een vaatwasser zijn werk langer goed doet dan nauwelijks twee jaar.

Google ook eens op consumentenrecht, dan komt u vanzelf op de plichten en rechten van de koper en verkoper.
 

Henny

  • #3
Code:
Op alle Whirlpool apparaten geldt een fabrieksgarantie van 24 maanden.
Alle technische defecten die zich (bij normaal gebruik) tijdens de garantieperiode voordoen zullen zonder berekening van kosten (met uitzondering van voorrijkosten na 6 maanden) worden gerepareerd.
 

Sansan33

  • #4
Hee Henny en Jan,

Bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik weet dat er nog garantie op zit maar het zijn inderdaad de voorrijkosten die er toch nog flink inslaan. Daarnaast wilden we eerst kijken of het probleem niet zelf opgelost kon worden in plaats van gelijk de dure Bauknecht monteur te laten komen. Zal wel hollandse zuinigheid zijn, :lol:

Sandra
 

Pepjo

  • #5
Als je zelf gaat sleutelen en er gaat per ongeluk iets mis, verspeel je je recht op garantie.

Ik zou gewoon de monteur bestellen.
 

Henny

  • #6
Storingscode F2 (aantal knipperingen/pauze/aantal knipperingen)
geeft aan dat de vlotterbeveiliging in werking is getreden.
(lekkage naar de bodemplaat)
Je schrijft dat je de bodemplaat al hebt drooggemaakt en de machine
een reset hebt gegeven. (start toets 5 seconden indrukken)

Misschien toch maar aanspraak maken op garantie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu