Te weinig afgifte in ltr./min. cv-ketel na onderhoud elk jr.

Cee Lo Green

  • #1
Wij hebben elk jaar dit probleem als de ketel weer onderhoud heeft gehad.
Onze ketel geeft 12 ltr/m maximaal.
Na onderhoud word dit altijd afgeregeld op veel minder omdat dit de eisen zijn??
Waarom word de ketel dan verkocht als een 12 ltr vraag je je af.
Een goede monteur schroeft de druk niet terug....
Een andere wel, maar dan schroef ik hem zelf wel weer open.
Dus ik zou zeggen even kijken of de ketel kraan is dicht geschroefd.
En gewoon open draaien........
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #2
Geen probleem dus? Blijft de temperatuur ook 60 graden?
Wordt het taprendement van de ketel dan nog gehaald?

Niets is zonder reden. Een goede monteur stelt af op hoeveelheid en temperatuur.

Calenta :cool:
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #3
12 liter, maar bij welke temperatuur?
en als je twijfelt aan de monteur, waaromlaat je hem dan nog komen?

groeten b
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #4
Over wat voor merk en specifieke type praten we??
en begrijp goed dat de monteur verantwoordelijk is voor de situatie hij
achterlaat, is de fabrieksopgave bv 8 l/min, dan behoort hij die dus af te
stellen daarop, dit om problemen te voorkomen, en dus ook garantie
aanspraakelijkheid
 

Cee Lo Green

  • #5
Het probleem doet zich nu niet meer voor, we hebben nu een
goede en nieuwe ketel ! Ik was vergeten te zeggen, dat het
verhaal van mij gaat over de ketel, die we 2 jaar geleden nog
hadden. Nu doet de huidige monteur alles gewoon goed !
Ik had het verhaal in de verleden tijd moeten schrijven.
Sorry voor de fout. Ik heb/had geen slechte bedoelingen ermee.
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #6
:roll: is al goed...

Slotje!
 

Ferryv

  • #7
Toch nog een mogelijk antwoord op het waarom:
Bij een geiser in de caravan hadden wij hetzelfde: Om de voorgeschreven temperatuur te bereiken, werd de waterhoeveelheid terug geschroefd, zodat de water temperatuur aan de norm voldoet.

Bij meer waterafgifte werd het niet warm genoeg (De oorzaak zou trouwens een verouderd gasmembraam zijn geweest)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu