Afgelopen zaterdag 26 maart opeens problemen met de CV ketel. Dezelfde problemen als eind 2015; wel heet water en geen warme radiatoren. Evenals eind 2015 driewegklep vervangen (via installateur). Veertje in driewegklep was totaal verroest en in drie stukken, lijkt een garantiedingetje dus.
Problemen leken verdwenen, kwamen dit keer echter zondagavond weer terug. Dinsdagochtend monteur opnieuw over de vloer (andere monteur, zelfde bedrijf), probleem was voor hem een raadsel. Kon echter alleen printplaat-probleem zijn, voor de rest was alles wel vervangen wat met het probleem te maken kon hebben. Ding kostte wel dik €250,-. Altijd goedkoper dan een nieuwe ketel, dus laten vervangen. Tegelijkertijd werden maar gelijk expansievat en warmtevoeler vervangen, want ketel werd volgens monteur te heet. Hier was ik zelf ook al achter; temperatuur van ketel liep tot 99 graden op. Opnieuw leek probleem na reparaties even opgelost.
Woensdagavond, je raadt het al, dezelfde problemen. Vanochtend weer de (tweede) monteur over de vloer gehad. Zelf was ik aan het werk, vriendin thuis, dus telefonisch contact met monteur gehad. Belde eerst dat hij contact gehad had met Bosch, en dat het waarschijnlijk de platenwisselaar was á €170,-. Hij kon echter niet garanderen dat het probleem was opgelost en we moesten er maar over nadenken, zeker gezien de leeftijd van de ketel (11 jaar) zou investering inmiddels dusdanig worden dat we een nieuwe ketel konden overwegen. De eerdere reparaties zoals printplaat waren echter ook allemaal nodig geweest, verzekerde hij me. Tien minuten na het telefoontje belde hij me opnieuw dat hij ook nog een schakelaar was tegengekomen die niet werkte en die ook moest worden vervangen. Schakelaar zou schijnbaar ergens in ketel zitten en dienen voor omslag tussen radiatoren en heet kraanwater.
Ik dacht vervolgens direct; het is de hele tijd die schakelaar geweest en de rest had helemaal niet vervangen hoeven te worden. Ik heb alleen helemaal geen verstand van dit soort zaken. Ik heb het gevoel dat een en ander niet helemaal correct gespeeld wordt nu. Bedrijf staat goed bekend in de regio en ik verwacht geen kwade opzet.
Eerste rekening van de reparaties van dinsdag ad dik €500,- is inmiddels binnen. Weet niet zo goed wat ik met het bovenstaande verhaal moet. Nog geen besluit genomen inzake de 'nieuwe' reparatie die dus nog plaats zou moeten vinden om het probleem te verhelpen...
Iemand tips?
Problemen leken verdwenen, kwamen dit keer echter zondagavond weer terug. Dinsdagochtend monteur opnieuw over de vloer (andere monteur, zelfde bedrijf), probleem was voor hem een raadsel. Kon echter alleen printplaat-probleem zijn, voor de rest was alles wel vervangen wat met het probleem te maken kon hebben. Ding kostte wel dik €250,-. Altijd goedkoper dan een nieuwe ketel, dus laten vervangen. Tegelijkertijd werden maar gelijk expansievat en warmtevoeler vervangen, want ketel werd volgens monteur te heet. Hier was ik zelf ook al achter; temperatuur van ketel liep tot 99 graden op. Opnieuw leek probleem na reparaties even opgelost.
Woensdagavond, je raadt het al, dezelfde problemen. Vanochtend weer de (tweede) monteur over de vloer gehad. Zelf was ik aan het werk, vriendin thuis, dus telefonisch contact met monteur gehad. Belde eerst dat hij contact gehad had met Bosch, en dat het waarschijnlijk de platenwisselaar was á €170,-. Hij kon echter niet garanderen dat het probleem was opgelost en we moesten er maar over nadenken, zeker gezien de leeftijd van de ketel (11 jaar) zou investering inmiddels dusdanig worden dat we een nieuwe ketel konden overwegen. De eerdere reparaties zoals printplaat waren echter ook allemaal nodig geweest, verzekerde hij me. Tien minuten na het telefoontje belde hij me opnieuw dat hij ook nog een schakelaar was tegengekomen die niet werkte en die ook moest worden vervangen. Schakelaar zou schijnbaar ergens in ketel zitten en dienen voor omslag tussen radiatoren en heet kraanwater.
Ik dacht vervolgens direct; het is de hele tijd die schakelaar geweest en de rest had helemaal niet vervangen hoeven te worden. Ik heb alleen helemaal geen verstand van dit soort zaken. Ik heb het gevoel dat een en ander niet helemaal correct gespeeld wordt nu. Bedrijf staat goed bekend in de regio en ik verwacht geen kwade opzet.
Eerste rekening van de reparaties van dinsdag ad dik €500,- is inmiddels binnen. Weet niet zo goed wat ik met het bovenstaande verhaal moet. Nog geen besluit genomen inzake de 'nieuwe' reparatie die dus nog plaats zou moeten vinden om het probleem te verhelpen...
Iemand tips?