Hoi, helaas kan ik mijn installateur even niet meer bereiken vandaar dat ik een beroep op jullie wil doen.
Het begon 2 maanden geleden met eens in de week dat het warm water tijdens het douchen wegblijft. Er komt dan niet de volledige koudwater, maar lauw is het ook niet echt te noemen. Nu is het zo dat bij elke douchebeurt je er zeker van bent dat het wegvalt. Het valt ook weg bij de andere mengkraan in de badkamer.
In de douche daarentegen zit een thermostaatkraan.
Nadat het warmwater is weggevallen zie je op de display van de ketel: 1 29 Deze 29 schommelt wel aangezien dit de temperatuur is.
Ik ben tot nu toe maar 1 keer tegengekomen dat hij een code b 25 met 2 knipperende puntjes gaf. Maar je ziet altijd de code 1 29...
Hoe ik het oplos is de ene keer na 1 reset, de andere misschien wel 5 resets. Soms ook de stekker eruit erin.
Ik heb toen de installateur langs laten komen. Die heeft toen de zwarte dikke schroef losgehaald en bekeken. Kon niet iets zien. Iets van een doorstroomsensor dacht ik.
Ik hoop dat er een Remeha expert is die mij kan helpen. De ketel is 6 jaar oud.
De CV functie werkt gelukkig nog wel goed. Je ziet het witte lipje op de honeywell heen en weer gaan als je warm water wilt.
Als ik me installateur te pakken krijg wil ik hem vragen of hij de ketel kan uitlezen. Maar heeft dit zin als je eigenlijk geen storingscode ziet? Kan je daar ik de logs zien dat er iets gebeurt waardoor warm water wegblijft? Of kan dit allemaal niet met het "uitlezen" ?
Het begon 2 maanden geleden met eens in de week dat het warm water tijdens het douchen wegblijft. Er komt dan niet de volledige koudwater, maar lauw is het ook niet echt te noemen. Nu is het zo dat bij elke douchebeurt je er zeker van bent dat het wegvalt. Het valt ook weg bij de andere mengkraan in de badkamer.
In de douche daarentegen zit een thermostaatkraan.
Nadat het warmwater is weggevallen zie je op de display van de ketel: 1 29 Deze 29 schommelt wel aangezien dit de temperatuur is.
Ik ben tot nu toe maar 1 keer tegengekomen dat hij een code b 25 met 2 knipperende puntjes gaf. Maar je ziet altijd de code 1 29...
Hoe ik het oplos is de ene keer na 1 reset, de andere misschien wel 5 resets. Soms ook de stekker eruit erin.
Ik heb toen de installateur langs laten komen. Die heeft toen de zwarte dikke schroef losgehaald en bekeken. Kon niet iets zien. Iets van een doorstroomsensor dacht ik.
Ik hoop dat er een Remeha expert is die mij kan helpen. De ketel is 6 jaar oud.
De CV functie werkt gelukkig nog wel goed. Je ziet het witte lipje op de honeywell heen en weer gaan als je warm water wilt.
Als ik me installateur te pakken krijg wil ik hem vragen of hij de ketel kan uitlezen. Maar heeft dit zin als je eigenlijk geen storingscode ziet? Kan je daar ik de logs zien dat er iets gebeurt waardoor warm water wegblijft? Of kan dit allemaal niet met het "uitlezen" ?