Radiator blijft koud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Calenta schreef:
Nee, dit zijn de maten van het pomphuis. In dit geval niet relevant.

Code : 25/65r

Waarom is dit niet relevant? Aha, ik zie nu dat je het over het pomphuis hebt. Ik was helemaal gefocust op de pomp zelf.

Ik heb op de site van Wilo een document gevonden waar wordt gesproken over 'buisaansluiting/nominale diameter Rp'. Ik zou haast denken dat dit eerder betrekking heeft op het pomphuis (als ik het goed zeg) en niet op de pomp zelf (of snuit/kop zoals ik hem hier genoemd zie worden).

De 25 is dan misschien 25 mm.
De 65 is dan misschien 65 mm.
En R staat dan misschien voor radius.
Waar 'Rp' voor staat is me niet duidelijk. Mogelijk ook iets met radius.

Overige codes op het label</B><i></i>

Ik heb de andere codes opgezocht op internet:
Class F = Energieklasse : deze geeft aan hoe energiezuinig de pomp is
PN = Pressure Normalized : de maximaal toegestane druk in Bar
TF = Temperature Class : de maximaal toegestane temperatuur in graden Celsius

<B>Openstaande vraag

Aan welke codes/eisen moet een CV-pomp (en dan bedoel ik alleen de snuit/knop en niet het pomphuis) voor mijn combi-ketel voldoen?
 
Je moet precies dezelfde specificaties overnemen voor een bervangende pomp.

Dit ivm pomprad en rechtsdraaiend en aantal liter pet min. enz. enz.
Je zult in dit geval, gewoon weer een wilo moeten plaatsen.

Ik weet xo niet ern vervanger voor deze ketel.

Calenta :cool:
 
Foto's van 'knoppen' op de radiator in de badkamer:

95711_Radiator_badkamer_001_verkleind_1.jpg


Knopje voor ontluchting? Ontluchten met een schroevendraaier?

95711_Radiator_badkamer_002_verkleind_1.jpg


Knopje voor aftappen van water? Open draaien met een sleuteltje met een vierkant gat?
 
Alsjeblieft niet gaan ontluchten met een schroevendraaier. weet niet waarom deze fabrikant dat sleufje erin heeft gemaakt, maar je draaid de boel naar de bliksem, en danpast er ook geen luchtkraan sleuteltje op.

gebruik gewoon een luchtkraan sleuteltje, kost een kwartje, maar het meest gebruikte stukje gereedschap, wat eigenlijk iedereen moet bezitten.
die kan je ook gebruiken voor het aftappertje op je andere foto.

groeten b
 
Calenta schreef:
nieuwe pomp al binnen?

Ik heb de pomp vanavond pas besteld omdat ik eerst de installateur een kans wilde bieden.

Ik kreeg vandaag te horen dat de installateur weigerde om alleen de pomp te vervangen. Alleen als ik een verklaring onderteken dan wil hij alleen de pomp vervangen. Dit in verband met de aansprakelijkheid als er later iets mis gaat met de CV-ketel, aldus de installateur. Vreemde gang van zaken. Ik ga het nu eerst zelf proberen. Mocht dat onverhoopt niet lukken dan zal ik misschien nog een beroep op hem proberen te doen.

Ik hoop de pomp donderdag te ontvangen. Als alles goed gaat heb ik dan donderdag-avond weer verwarming.
 
Ik heb de pomp vandaag (donderdag) rond 13:00 uur ontvangen.

Ik ga er vanavond mee aan de slag.

Ik ben vanochtend ook nog gebeld door de installateur. Hij had navraag gedaan bij de fabrikant in Breda en vertelde mij dat er een levertijd van 14 dagen was.
 
Succes! Aan de rechterkant van het hydroblok zit een ontluchtingkraantje, deze ook even opendraaien bij het leeg laten lopen. Dat scheelt nogal wat geknoei. :idea:


Calenta :cool:
 
Wat is een hydroblok? Bedoel je daarmee het pomphuis? Aan de pomp die ik heb besteld zit een pomphuis vast. Ik zie daarop geen ontluchtingskraantje.

Op de doos staat wel het volgende: "Ter uitwisseling van de volgende pompen: een hele lijst waaronder WILO RS 25/65.". Dus ik neem aan dat ik wel de juiste pomp heb.
 
Ja, die bedoel ik.

Compleet setje heb je daar liggen :shock:
Leuk investeringkje in de Agpo lijkt me.
 
Stap 1 : Het leeg laten lopen is gereed. De manometer staat nu op nul.

Stap 2 : Het losmaken van de pomp levert wat problemen. Ik heb twee inbusbouten losgekregen maar de overige twee zitten erg vast. De inbussleutel die ik gebruik past ook niet perfect in het gat waardoor er wat speling is. De inbussleutel is ook onhandig klein waardoor ik er niet goed bij kan. Wat kan ik proberen om de laatste twee inbusbouten los te krijgen?
 
Wat is de juiste maat inbussleutel. Ik heb 5 mm gebruikt en ik heb ook 6 mm die niet past. Ik vermoed dat de maat 5,5 mm is. Is dat zo?
 
Nee, dat gaat niet lukken.

De inbus is idd 5 mm.

Goed diep intikken en zorgen voor een goede grip. Alleen de pompen overzetten toch? Of bent u het gehele blok aan t vervangen :shock:

Ik kan me heugen dat ik wel eens een bitje heb gebruikt. ( achterkant van kruisbit ) en dan met een dopsetje of bacho los draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan