Polystyreenplaat zagen

BertPleizier

  • #1
Ik heb een polystyreenplaatje gekocht van 3 mm dik. Deze moet ik op maat zagen (bochtjes, hoekjes, geen rechte zaagsnedes dus). Kan ik dit met een decoupeerzaag doen? Of wordt het zaagje dan te heet en smelt het plastic?
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Tiho

    • #2
    In de modelbouw doen ze dat met smeltdraad ik denk dat een decoupeerzaag wel werkt als het geen lastige bochten zijn. Het randje kan je eventueel wel weer bijvijlen.
     

    DexterXL

    Specialist Verwarming
    • #3
    Je kan het ook proberen met een mes, maar dan 1 uit moeders der la :roll:
    anders als dat te veel (huiselijke)problemen opleverd, kan je het ook
    proberen met een los zaagblaatje van een ijzerzaag (groot of klein)
    kan je ook goed mee sturen :wink:
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #4
    Kan prima met een decoupeerzaag op lage toeren en met een speciaal zaagje voor kunststof.
     

    Tfro71

    • #5
    3mm met de decoupeerzaag? dan moet die wel heel langzaam kunnen ;)
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #6
    Gaat prima hoor.
     
    Status
    Niet open voor verdere reacties.

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu