Oude oliekachel

Rola

Algemeen Bouwkundig Specialist
  • #21
Zie post #18 van Ronny, daarin staat een link naar een gebruiksaanwijzing.

Schroef het deksel van de carburateur als de kachel brand.
Draai de regelknop op maximaal en kijk wat het olie niveau doet.
Zakt het, blijft het constant?
 

Robert bouwadvies

  • #22
Hallo fijne raadgevers, nou ik denk de laatste post van mij, ik ben er inmiddels helemaal klaar mee, niveau in cabarateur blijft op zelfde niveau, krijgen het maar niet juist afgesteld.
Vlam blijft geel en kachel wordt niet warm.
Laatste verzoek of er iemand, tegen vergoeding, die de kachel kan af stellen.
En anders een ieder enorm bedankt, maar soms moet je je meerdere erkennen.....
Tnx.
 

Rola

Algemeen Bouwkundig Specialist
  • #23
Dan stroomt er zeer waarschijnlijk onvoldoende olie de kachel in.
Werk aanbieden via het forum is niet toegestaan.
Zie ook #8, in België zitten nog genoeg mensen met kennis van dit soort kachels.
 

michiel1971

  • #24
als ik dit zo lees, zit het probleem niet in de carburateur maar in de kachel zelf, mijn vraag is ofdat je er wel een vlamverdeler in hebt zitten, want als je een gele vlam hebt, geeft dat vaak aan dat die vlamverdeler in je kachel mist, en als je je kachel ook nog aan kan raken, gaat de warmte meteen de pijp in ipv naar de wanden toe.
 
  • Like
Waarderingen: Robert bouwadvies

PietD

  • #25
Ik zit met hetzelfde probleem; kocht een heatpollletje M15 op Marktplaats maar de regulateur werkt niet goed: met de meter op 'pilot' brand de vlam geel en wordt het gietijzeren deksel bovenop maar liefst 340 graden (gemeten met een laser-temperatuurmeter). Een oudere monteur adviseerde me de leiding van binnenuit (de branderpot) goed door te steken omdat er vaak te weinig olie toevloeit waardoor die niet goed genoeg op temperatuur komt om onmiddellijk te verdampen. Het klinkt wat raar maar de olie moet dus makkelijker kunnen vloeien om minder te gebruiken. Ik ga t morgen proberen.
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #26
Kijk eens naar het gat waardoor de olie in de vuurhaard stroomt, daat zit vaak kool in waardoor het de hoeveelheid olie belemmert om in te stromen.
Maak de aansluiting van de carburateur die naar de vuurhaard loopt los. Maak de opening naar de vuurhaard toe goed schoon en ook de aansluit nippel aan de kachel en aan de carburateur.
Dan alles weer aansluiten in de omgedraaide volgorde en mogelijk gaat die dan als een speer.

Vr Gr en succes ermee
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu