Intergas Kombi Kompakt HR22 foutcode 11

AK77

  • #1
Dag,

Sinds een paar dagen geeft mijn cv ketel op het temperatuurdisplay 11 aan.
De ketel is eind januari 2009 geinstalleerd. (Nieuwbouw, nieuwe ketel).
Wanneer ik de ketel reset, gaat ie wel draaien en verwarmen. Ik heb dan even warm water, maar na een minuut vervalt ie weer in code 11.
Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn?

Met vriendelijke groet,

AK77
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #2
Installateur bellen zit 2 jaar garantie op.
Niet zelf aan gaan sleutelen.
 

AK77

  • #3
Dankjewel. Ik heb op het garantiecertificaat gekeken en daarop stond vermeld dat het recht op garantie vervalt indien er niet jaarlijks onderhoud is geweest. Gaan ze daar moeilijk over doen denk je? (Er is nog geen één keer onderhoud gepleegd en die ketel hangt er vanaf eind januari 2009).
Het is een gesloten systeem en daarover las ik dat er in principe maar 1x per 2 jaar onderhoud nodig is. (Dat is ook wat bij de meeste service bedrijven in het servicepakket zit).
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #4
Dus geen probleem, hij moet 1x in de 2 jaar onderhoud hebben en die 2 jaar zijn nog niet om.
Je hebt fabrieks garantie, gewoon even bellen met intergas, of de installateur die hem geplaatst heeft
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #5
Iedere ketel moet voor in gebruik name ingeregeld en afgesteld worden op CO2, CO en O2 percentages volgens de fabrieks instellingen dit is verplicht voor iedere ketel.


dus moet er tijdens de oplevering een inregelrapport gemaakt zijn.
even navragen bij de aannemer of installateur.
 

AK77

  • #6
Bedankt voor de tip.

Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn? Voorrijkosten en reparatiekosten (60 euro en 55 euro per uur) vallen buiten de garantie.
 

Xr8

  • #7
Als er daadwerkelijk iets aan de hand is kan ik me niet voorstellen dat er tijdens de garantie termijn kosten gerekend worden door de fabriek.

Succes.
 

AK77

  • #8
Probleem is dat de fabrikant zelf geen storingen oplost, maar verwijst naar de installateur. Die vertelde me net dat het hoogstwaarschijnlijk een defecte sensor is. (lees dat nu ook zelf in de handleiding, S1).
Dat onderdeeltje kost 8 euro, wordt vergoed. Voorrijkosten en monteurskosten niet.
Schandalig
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #9
Op uw ketel zit 2 jaar garantie dat is wettelijk zo geregeld voor consumenten.
De installateur die de ketel heeft geplaatst, diend deze storing gratis te verhelpen.

Een andere installateur hoeft dat natuurlijk niet gratis te doen.

Vr Gr en succes ermee
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #10
Meestal is het het 1e jaar volledig garantie incl. uurloon, 2e jaar alleen
nog maar garantie op de onderdelen, dus in dit geval mag idd
voorrijdkosten en arbeidstijd door de installateur berekend worden,
ook dit is zo wettelijk geregeld :wink:
Overigens vind ik de voorrijdkosten van €60,- wel erg hoog,
bij ons rekenen ze de werkelijke rijstijd, want voor €60,- kunnen wij
1 heel uur rondrijden :roll:

Maar als het toch maar een onderdeeltje van €8,- ofzo is, en je ziet het zitten
om het zelf te vervangen....waarom zou je je dan druk maken om garantie??
€8,- onkosten in bijna 2 jaar is niet veel :mrgreen:
 

Xr8

  • #11
Vaak inderdaad 1e jaar volledig, 2e jaar alleen onderdelen. De sensoren zijn overigens droge sensoren en kun je zelf prima uitwisselen. 60 euro voorrijkosten wel erg hoog, tenzij ze veel afstand moeten afleggen.

Succes.
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #12
Het is in Europa zo geregeld dat er een consumenten garantie regeling is van tenminste 2 jaar is, Nederland is een onderdeel van Europa :idea:

In Nederland kan het dus maar zo zijn dat de garantie nog wel langer is dan 2 jaar het moet namelijk een goed product zijn. :)



Vr Gr en succes ermee
 

AK77

  • #13
Ik ga het zelf doen, heb de kast opengemaakt en is een simpel klusje. Gewoon repareren en daarna een service abo afsluiten.

Bedankt voor het meedenken jongens. (en misschien dames ;) ).
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #14
Hoezo daarna, de installateur die de ketel gehangen heeft moet 2 jaar garantie verlenen op zijn geplaatste product.
Fabrieks garantie is ook 2 jaar.

Zie de link hierboven
In die periode mogen geen kosten in rekening gebracht worden.
En dan zeker ook nog bij die ...hannes een abbo afsluiten, nou ECHT NIET.
Hij dient er zorg voor te dragen dat het toestel fatsoendelijk werkt en je hoeft er niet zelf aan te sleutelen.
 

AK77

  • #15
Die hannes ( ik weet niet of ik bedrijven bij naam mag noemen) is failliet geraakt en gaat nu onder een andere naam verder. Kunnen dus wettelijk niet aangesproken worden daarop waarschijnlijk, en voor die paar euro ga ik dat echt niet juridisch lopen uitzoeken. Het abo ga ik dus ook echt niet bij die mafketels afsluiten. Er zijn genoeg goede bedrijven in A'dam en omgeving. Het abo wil ik sowieso afsluiten voor het onderhoud, voor de veiligheid.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #16
OK, das duidelijk.
Maar in mijn ogen is fabrieks garantie: fabrieks garantie.
Als je intergas uitlegt hoe het zit (failliet) dan zullen die ook wel komen.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #17
Vraag eerst maar eens naar de garantievoorwaardes en condities,
dan kom je er vanzelf achter dat het 1e jaar volledig is, en het 2e jaar
alleen op de onderdelen, dit is nog steeds een wettelijke garantie van
2 jaar, daarmee voldoet de fabriekant, die de garantievoorwaardes
opstelt en niet de installateur, volledig aan de europeese regelgeving,
wil je na het 1e jaar toch volledige garantie, dan moet je dus het toestel
aanbieden ter reparatie, dus hem van de muur af halen en opsturen.
En dat zie ik niemand doen, dus heb je een extrene reparatiedienst nodig
om daarin te bemiddellen, ook wel genoemd de installateur, en die mag
het 1e jaar de gemaakte kosten declareren bij de fabrikant, daarna mag
hij de gemaakte kosten gewoon berekenen (uitgezonderd materialen).
Dit doe je dus ook met bv een TV, als die stuk is breng je hem terug
naar de verkoper om hem aan te bieden ter reparatie :roll:
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #18
Het wordt nu wel ontopic, maar toch.

Dan bent u toch een oplichter als u uw klanten zo behandeld heer DexterXL als u hier zo mee omgaat als dat u hiervoor schrijft.
Want ook u diend zich ook aan de wet te houden en wat een fabriek zegt moet voldoen aan de regels van de wetgever.

Alles wat minder is dan wat de wetgever voorschrijft mag niet, niet in voorwaarden en niet over condities, alles wat meer wordt gegeven dan die twee jaar mag natuurlijk wel.

Wij consumenten moeten ons niet te houden aan de regels van de fabrikant, de fabrikant en de installateur moeten zicht houden aan de regels van de wetgever en die zijn over garantierechten erg duidelijk.

Iedere consument heeft ten minste recht op 2 jaar garantie op alle producten die hij of zij koopt maar even zo vrolijk nog veel langer.

Dat is dan weer afhankelijk van de verwachte levens duur van het product, als dat op b.v. 25 jaar wordt gesteld dan wordt de garantietermijn nog wel wat langer dan twee jaar.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #19
En zoals CV olieboy dit omschrijft klopt het er zit 2 jaar garantie op, GEEN afbouw regeling in 2 jaar.

En zie hier : UIT DE FOLDER van Intergas



De betrouwbare techniek en duurzame materialen staan borg voor vele jaren probleemloos cv- en warmwatercomfort.
U krijgt dan ook 2 jaar garantie op alle onderdelen.

En op de warmtewisselaar zelfs 15 jaar.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #20
Cvolieboy schreef:
Het wordt nu wel ontopic, maar toch.

Dan bent u toch een oplichter als u uw klanten zo behandeld heer DexterXL als u hier zo mee omgaat als dat u hiervoor schrijft.
Graag dit soort uitspraken alleen doen als je mijn tekst goed gelezen hebt,
ik zeg NIET dat er GEEN 2 jaar garantie op zit, ik zeg alleen dat een installateur
geen 2 jaar volledig dient te geven, het is immers fabrieksgarantie en
geen installateur garantie, wil je dus van die 2 jaar begruik maken, dan
moet je het toestel ter raparatie aanbieden aan de installateur, dus haal
hem van de muur, en breng hem naar de installateur....dan heb je je garantie.
Dat doe je toch ook met je tv, je brengt hem naar het verkooppunt, en
die stuurt hem door naar de reparatiedienst van de fabriek, de verkoper
gaat hem niet zelf repareren....en zo is het wettenlijk geregeld.
Je praat nu over 3 partijen ipv 2 partijen, consument / verkoper / fabrikant.
Dan is het toch logisch dat een installateur in het 2e jaar niet gratis gaat werken???? :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu