Intergas Kombi Kompakt HR22 foutcode 11

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #21
IS NIET WAAR.
Gewoon fabriek bellen die lossen het op.
Anders Installateur en ook die MOET zich aan de wet houden 2 jaar volledige garantie.

Dan voor de MOD.

Waarom verwijder je een link naar info voor mensen.
Het was gewoon het installatie document met informatie en niks anders.
Beetje vreemd dat je die verwijderd.
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #22
Toch is mijn ervaring anders.

als wij een ketel plaatsen, en er komt een defect na 1 jaar, dan krijgen wij de onderdelen vergoed van de fabrikant, maar de uren is helaas pindakaas. maar zoals elke baas rekent die van mij, al een marge daarvoor in in de installatie prijs.

en dat is net zo bij een tv, wasmachine of wat dan ook.

hier een link over garantie van de consumentenbond, waarvan ik hoop dat die blijft staan. iedereen kan er gemak van hebben. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn groeten b.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #23
Idd, dat is dus de wettelijke garantieregeling.
Wel jammer dat Obelix nu niet de moeite neemt om hierop te reageren,
dan had hij op zijn minst zijn opmerking om mij in persoon een oplichter
te noemen terug te kunnen nemen :roll:
Dan vraag ik mij gelijk af of hij op de weg zit, of op kantoor, want kennelijk
ziet hij de facturen van de fabrikant niet voorbij komen :wink:
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #24
HO HO HO,

1 - ik kom net thuis van mijn werk
2 - ik heb NIEMAND EEN OPLICHTER genoemd. Dat kwam NIET uit mijn text.
Heb alleen gezegd IS NIET WAAR.
3 - ik zit op de weg al 20 jaar


Even goed terug lezen dan zie je ook wie hier jou een oplichter heeft genoemd.
En toch blijf ik bij mijn standpunt 2 jaar garantie er op betekent dat de fabriek het 2 jaar oplost, ook Nefit doet dat
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #25
Sorry (zie ook PB)
je hebt helemaal gelijk, ik heb verkeerd zitten lezen,
ipv CVolieboy heb ik jouw naam ingetoetst, dus deze opmerking was niet
voor jouw bedoeld....mijn excuus hiervoor :oops:

Misschien dat een Moderator dit nog kan aanpassen zodat de juiste naam
genoemd word.....BVD
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #26
Obelix2 schreef:
En toch blijf ik bij mijn standpunt 2 jaar garantie er op betekent dat de fabriek het 2 jaar oplost, ook Nefit doet dat
heir een link, waaruit blijkt dat het per merk verschilt, het ene merk doet het wel, het andere geeft een jaar op alles, en na een jaar geen voorrij kosten en uren.



groeten b.
 

Tumkie

  • #27
Er is inderdaad een verschil wat het eerste jaar Garanyie en het tweede jaar garantie betekent ...

Het eerste jaar valt inderdaad alles onder garantie ...
het tweede jaar enkel de onderdelen verplicht Maar de fabrikant kan dit op eigen keuze aanpassen . De gepresteerde uren " onder garantie " worden dan intern doorgefactureerd naar de commerciële dienst .

Dat is de werkwijze bij Bosch ( Junkers - Bosch+ Nefit en Buderus ) in B als in NL
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #28
Ga even na of de installateur hoofd aannemer is geweest of onder aannemer van de bouwer.
Is de installateur door de aannemer ingehuurd kunt u de hoofdaannemer aansprakelijk stellen. U heeft namelijk het huis van de aannemer gekocht en niet van de installateur. deze aannemer is dus uiteindelijk verantwoordelijk voor alles, u kunt er niets aan doen dat de installateur falliet is gegaan. Dit risico draagd de hoofdaannemer en hij is ten allertijden hoofdverantwoordelijk voor de garantietermijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu