Ik heb sinds afgelopen week een Evohome systeem in huis waar ik vooralsnog niet heel blij van ben geworden, dus hoop dat ik hier nog wat advies kan vinden voordat ik de set retour stuur.
Ik heb een woning met enkel radiatoren en een Intergas HRE 24/18 kombi kompact uit 2011.
Aan deze ketel heb ik een BDR91 schakelmodule (aan/uit) op de aansluting 6/7 (aan/uit) van de ketel gemonteerd.
Op de begane grond heb ik een evotouch paneel welke de temperatuur meet, en op de eerste verdieping en zolder een hr92 als thermostaatknop.
Nu heb ik al een aantal keer alles opnieuw in moeten stellen, omdat de ketel niet reageert.
Eerder deze week werd er wel een warmtevraag van 100% gevraagd vanaf de eerste verdieping, maar de ketel sloeg er dan niet op aan.
Wanneer de begane grond vervolgens om warmte vroeg (tijdelijk temperatuur verhoogd om dit te testen) werkte het wel.
Nu heb ik gisteren alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw de 3 zones geconfigureerd, waarna ik alle zones afzonderlijk getest heb en het werkte zoals ik verwacht, bij een warmtevraag uit 1 van de zondes wordt de ketel netjes aangestuurd.
Maar; vanmiddag had ik weer exact hetzelfde probleem, maar dan met een warmtevraag uit de woonkamer.
Nu was de temperatuur al 2 graden onder het gevraagde niveau en er gebeurde niets.
Ik heb toen de eerste verdieping ook omhoog gezet qua temperatuur en uiteindelijk sloeg toen de ketel aan.
Omdat we wat koude dagen tegemoet zien wil ik vanzelfsprekend dat alles goed werkt en heb ik nu de fabrieksinstellingen weer gesteld en voor nu enkel de evotouch op de begane grond ingesteld.
Maar dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Hebben jullie nog tips waar ik aan kan denken?
Ik heb een woning met enkel radiatoren en een Intergas HRE 24/18 kombi kompact uit 2011.
Aan deze ketel heb ik een BDR91 schakelmodule (aan/uit) op de aansluting 6/7 (aan/uit) van de ketel gemonteerd.
Op de begane grond heb ik een evotouch paneel welke de temperatuur meet, en op de eerste verdieping en zolder een hr92 als thermostaatknop.
Nu heb ik al een aantal keer alles opnieuw in moeten stellen, omdat de ketel niet reageert.
Eerder deze week werd er wel een warmtevraag van 100% gevraagd vanaf de eerste verdieping, maar de ketel sloeg er dan niet op aan.
Wanneer de begane grond vervolgens om warmte vroeg (tijdelijk temperatuur verhoogd om dit te testen) werkte het wel.
Nu heb ik gisteren alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw de 3 zones geconfigureerd, waarna ik alle zones afzonderlijk getest heb en het werkte zoals ik verwacht, bij een warmtevraag uit 1 van de zondes wordt de ketel netjes aangestuurd.
Maar; vanmiddag had ik weer exact hetzelfde probleem, maar dan met een warmtevraag uit de woonkamer.
Nu was de temperatuur al 2 graden onder het gevraagde niveau en er gebeurde niets.
Ik heb toen de eerste verdieping ook omhoog gezet qua temperatuur en uiteindelijk sloeg toen de ketel aan.
Omdat we wat koude dagen tegemoet zien wil ik vanzelfsprekend dat alles goed werkt en heb ik nu de fabrieksinstellingen weer gesteld en voor nu enkel de evotouch op de begane grond ingesteld.
Maar dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Hebben jullie nog tips waar ik aan kan denken?