CV Leidingwerk

CV geeft laatste tijd veel storingen waarbij de maximale aanvoer of afvoer temperatuur wordt overschreden. Zowel bij verwarmen als douchen springt de CV op error. Feenstra heeft de CV gecontroleerd. Alleen het leidingwerk lijkt ook niet goed aangesloten, kan dit het probleem veroorzaken?



20251212_190838.jpg

20251212_190833.jpg

20251212_190842.jpg

20251213_092832.jpg
 
Heeft het bedrijf dan geen oorzaak benoemd?
Staan er wel radiatoren open? Of zijn er overal thermostaatknoppen die bij het huidige warme weer dicht gaan?
 
Een oorzaak was volgens de monteur dit leidingwerk wat van 22mm naar 8mm zou gaan. Daarnaast heeft de vloerverwarming nooit goed gewerkt. Sinds paar weken warm water problemen, waarbij hij na 1 minuut op error slaat. Ook de druk loopt snel terug. Elke week bijvullen.
 
Zo leg je geen leidingen van/naar een CV-ketel en VV-verdeler aan.
Probeer er nu maar eens achter te komen waar in deze chaos de fout zit...

Ik denk dat je eerst moet gaan tekenen hoe eea zou moeten. Dan controleren hoe het daadwerkelijk loopt. En eea door fatsoenlijk leidingwerk vervangen.
 
"van 22mm naar 8mm"
Waar zit dat 8mm deel? (ik zie het zo snel niet)

" Elke week bijvullen."
Dan lekt er iets, kan ook in de ketel, dan merk je er weinig van.

Van welk bouwjaar is de ketel?
 
Zo te zien Remeha Tzerra cv ketel.
Veel lucht problemen 100%
Waarschijnlijk nog op volledig aantal Kwats aan vermogen.
Ketel brand op vol vermogen leiding diameters te klein waardoor ketel warmte niet kwijt kan.
Door te klein diameters en zo te zien geen shunt, als de vloer verwarmings verdelers dicht lopen kan de ketel zijn warmte nergens meer kwijt
Gevolg hiervan verstopte warmte wisselaar, laat ze een stuwdruk meting uitvoeren en je weet het zo.

Lekkage links onder ketel zie roestspoor, geen juiste ontluchtingen geplaatst enz. enz.
Waarom vinden mensen het zo gek dat de cv ketel storing aangeeft met zulk braai / pruts werk.
Je auto laat je toch ook niet bij de bakker maken.
 
kkage links onder ketel zie roestspoor, geen juiste ontluchtingen geplaatst enz. enz.
Waarom vinden mensen het zo gek dat de cv ketel storing aangeeft met zulk braai / pruts werk.
Je auto laat je toch ook niet bij de bakker maken.
Scherp. Lekkage is 1.5 jaar geleden verholpen door loodgieter. Verder is er toen geen melding gemaakt van overige gebreken. Het is mij nu wel duidelijk dat dit er uit moet En opnieuw moet.
 
Ik denk dat de CV-ketel zelf ook stuk is, dus dat moet dan een installateur doen. Prijzen worden hier niet gegeven, daar zijn we strikt in.

Zo kan het ook, met een beetje goede wil, koperbuis, buigtang en een laser om de beugels uit te lijnen.



cv-ketel-01.webp
 
Kun je zelf ook testen hoor als je toestel 39 kw is start je het toestel op op warmwater (hoogste vermogen)
kijk nu op je gasmeter je toestel zou 39 ltr per 36 seconden moeten verbruiken.
Zit dit er ver onder helaas wisselaar.
 
Bovenstaande klopt niet helemaal, de meeste ketels zijn over gedimensioneerd voor sww, hierdoor gaat hij terug moduleren op sww bedrijf. Hierdoor klopt je meting niet. De geforceerd vollast modus is wel zuiver, echter werkt deze op cv bedrijf. Hier zijn nog wel trucjes voor, maar dit is niet geschikt voor een gebruiker. Als je trouwens een slimme gasmeter hebt is klokken erg lastig of zelfs onmogelijk.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan