Geheel eens met Ron, een kleine aanvulling.
Achter het grijze of creme kleurige front wat zichtbaar is als je de deur opendoet zitten een tweetal ontlucht mogelijkheden.
Het front kan eraf door de twee schroeven rechts los te schroeven maar er niet uit 1 slag los is genoeg, dan kan je de schroeven naar links schuiven de schroef in het midden en de thermostaatknop te verwijderen vervolgens kan het front eraf.
Rechts vind je een nikkel kleurige tank bovenop die tank bevind zich een zeskante moer met een sleuf voor een schroevendraaier, je kan het beste met een passende sleutel of met een baco of tang die moer losdraaien je hoort dan direct lucht ontsnappen zoniet dan komt er water uit. als dat zo is dan is dat goed ontlucht.
Recht zie je de circulatiepomp zitten op die pomp zit een automatische onluchter, als de ontluchter van plastic is (geelachtig) wees dan erg voorzichtig deze breken er heel erg snel af. met een messing ontluchter heb je dat niet .
Op de ontluchter zit een dopje als op het ventiel van een autoband , draai dat dopje los, als het al los zit kan het zijn dat het binnen werk niet goed functioneerd een messingontluchter kun je met een tang voorzichtig los draaien als je lucht hoort onsnappen wacht je tot dat over is en draaid de ontluchter weer vast.
Achter het bovenfront, dat kun je naar je toe trekken om eraf te halen zit de ontluchter van de wisselaar deze kun los draaien met een sleutelmaat 10 mm ook deze ontlucht handeling mogelijk meerdere keren herhalen.
Als dit allemaal niet lukt zal je de vakman erbij moeten halen.
Sucses ermee