Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Durf wel verder, maar wil de boel niet forceren. Zal vanavond of morgen een close-up maken van de hechting tussen printplaat en kap. Hierbij een foto van de zijkant. Is dat zwarte ronde ding de triac? Ik twijfel zelf, omdat ik dacht dat een triac 3 contactpunten heeft, maar dat zwarte ronde ding heeft er 4.
Dat zwarte ding is een spoel daar moet je ook niet aanzitten.
Welke opdruk heeft dit onderdeel , als het lukt even het klemmetje eraf wat hem op het koelprofiel drukt.
Ga anders even langs een reparatiebedrijf , toestel gaat meteen vol gas en dat u vermoed dat de triac defect is kunnen jullie die doormeten op sluiting?
Is die die paar euro meer dan waard toch?
Hierbij een foto van (vermoedelijk?) de triac.
De opdruk is:
G4BC30U
I V R 226E
14 B9
De weerstanden die ik meet zijn: 3,1 / 1,0 / 2,9.
Lijkt erg laag. Betekent dit inderdaad dat de oorzaak kan zijn en met vervangen triac probleem is opgelost?
Deze is voor de voeding.
Welk type onderdeel zit ernaast?
Ook even het metalen beugeltje eraf.
Het witte spul is koelpasta en is giftig dus goed de handjes wassen.
Ziet er niet goed uit dus.
Ik zal later vandaag de relais controleren. Maar ik weet niet hoe die eruit zien (en via google kom ik er ook niet achter). Heb jij een afbeelding daarvan? En waar moet ik dan precies op letten?
Alvast hartelijk dank weer.
Vandaag is een monteur langs geweest. Triac vervangen. Oorzaak van kapotte triac was kapotte collector in de motor. Daarom andere (tweedehands) motor erin. Nu loopt de machine gelukkig weer goed.
Hartelijk dank voor jullie tips, adviezen en meedenken!