81 aansluitpunten --> 4 groepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van dit forum heb ik geleerd:
- als je 4 of meer groepen in je kast hebt zitten, je in eerste aanleg 18 aansluitpunten mag hebben dat mag uitgebreid worden naar 21.
- Een aansluitpunt is een wcd (een dubbele wcd is één aansluitpunt) of een lichtpunt

Even snel geteld kom ik na verbouwing van ons hele huis op een totaal van 81 asl (59 dubbele wcd's en 22 lichtpunten). Daar heb ik de stopcontacten voor apparatuur als (af)wasmachine, droger, cv-ketel, magnetron etc. niet in meegerekend.
De wcd's zullen gebruikt worden om dingen als computers, radio's, telefoon, tv, dvd-recorder, sfeerverlichting, blender, mixer, broodrooster, strijkijzer, stofzuiger, fohn etc op aan te sluiten en/of apparatuur op te laden (mobiele telefoon, digitale camera).

Betekend dat nou echt dat ik 3 a 4 groepen (81/18=4,5 maar met de 70% regel kom je op 3,15) moet aanwijzen voor mijn wcd's en lichtpunten of zie ik iets over het hoofd?

Ja Zusterl
Dit zou ik verdelen over 4 groeppen.
Heb je algemeen wat over per groep.
stel je bent ergens bezig een je wilt even het verlengsnoer van de flex even in een wcd doen koffie zetter aan en flex.
Gaat niet tegelijk stroom er af die 70% regel is mooi maar ik heb persoonlijk liever wat over per groep dan te kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan