Beste forum gebruikers,
Ik heb een huis gekocht en wil op een 3fasen kookgroep gaan koken.
Nu ben ik benieuwd of onderstaande uberhaubt mag volgens de nen1010 normen.
Ik heb nu een (merk verwijderd, mod) 1 fasen meterkast met 4 groene en 1 grijze automaat. (dus allemaal met een aardlek). Tevens zijn de groene aangesloten op een losse aardlekzekering de grijze wordt gerbuikt voor de wasmachine.
Graag zou ik het als volgt willen aanpassen (laten aanpassen)
eerste een 3fasen hoofdschakelaar
vanuit de hoofdschakelaar wil ik 2 fasen naar de huidige meterkast laten lopen en de 4 bestaande automaten splitsen.
2 automaten op fase 1 en 2 automaten op fase 2
Ik wil een (merk verwijderd, mod) 3fasen kast naast (direct aan) de huidige meterkast hangen. In deze nieuwe kast zit een 3fasen kookgroep en 1 extra automaat.
Vanuit de hoofdschakelaar gaat de derde fase naar de nieuwe kast en wordt aangesloten op de extra automaat. Daarna gaan fase 1, 2 en 3 naar de 3 fasen kookgroep. (ze worden onder de automaat door gelust)
Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is.
Met vriendelijke groet,
RO
Ik heb een huis gekocht en wil op een 3fasen kookgroep gaan koken.
Nu ben ik benieuwd of onderstaande uberhaubt mag volgens de nen1010 normen.
Ik heb nu een (merk verwijderd, mod) 1 fasen meterkast met 4 groene en 1 grijze automaat. (dus allemaal met een aardlek). Tevens zijn de groene aangesloten op een losse aardlekzekering de grijze wordt gerbuikt voor de wasmachine.
Graag zou ik het als volgt willen aanpassen (laten aanpassen)
eerste een 3fasen hoofdschakelaar
vanuit de hoofdschakelaar wil ik 2 fasen naar de huidige meterkast laten lopen en de 4 bestaande automaten splitsen.
2 automaten op fase 1 en 2 automaten op fase 2
Ik wil een (merk verwijderd, mod) 3fasen kast naast (direct aan) de huidige meterkast hangen. In deze nieuwe kast zit een 3fasen kookgroep en 1 extra automaat.
Vanuit de hoofdschakelaar gaat de derde fase naar de nieuwe kast en wordt aangesloten op de extra automaat. Daarna gaan fase 1, 2 en 3 naar de 3 fasen kookgroep. (ze worden onder de automaat door gelust)
Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is.
Met vriendelijke groet,
RO