Mijn huidige electriciteitsaansluiting is volgens mij momenteel maximaal 32A (hoofdzekering), met een 1 fase aansluiting.
Deze is onderverdeelt in 6 groepen, de vaatwasser, wasmachine en oven zitten op een aparte groep. De overige ruimten zijn verdeelt over de resterende 3 groepen. Met twee aardlekschakelaars.
Nu willen we de keuken gaan verbouwen, met als gevolg dat ook de meterkast aangepast moet worden, omdat het koken op gas vervangen wordt door het koken op inductie.
De apparatuur die we willen aanschaffen hebben de onderstaande aansluitwaarden.
Inductiekookplaat 5 kookzones 11,1Kw aparte groep (nieuw)
Combimagnetron 43 liter 2,6Kw aparte groep (bestaand)
Vaatwasser aansluitwaarde 2,3Kw aparte groep (bestaand)
Wasmachine 1,02Kw aparte groep (bestaand)
Koelkast 0.8 ampere algemene groep
Diepvrieskast 0.9 ampere algemene groep
Droger algemene groep
Wasemkap 270 Watt algemene groep
Mijn vragen zijn:
Heb ik straks aan 3* 25 ampere voldoende, dit omdat de inductiekookplaat zeer veel vermogen opeist, wanneer deze op vol vermogen aanstaat. Dit is dan toch een 3-fase aansluiting? Het vastrechttarief voor een zwaardere aansluiting gaat namelijk boven 3 * 25A omhoog en dat wil ik graag voorkomen.
Is het verstandig om de diepvrieskast en koelkast samen op een (nieuwe) groep te plaatsen zodat de algemene groepen minder belast worden.
Het uitbreiden van de meterkast zal door een installateur uitgevoerd worden.
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Gr
Jos
Deze is onderverdeelt in 6 groepen, de vaatwasser, wasmachine en oven zitten op een aparte groep. De overige ruimten zijn verdeelt over de resterende 3 groepen. Met twee aardlekschakelaars.
Nu willen we de keuken gaan verbouwen, met als gevolg dat ook de meterkast aangepast moet worden, omdat het koken op gas vervangen wordt door het koken op inductie.
De apparatuur die we willen aanschaffen hebben de onderstaande aansluitwaarden.
Inductiekookplaat 5 kookzones 11,1Kw aparte groep (nieuw)
Combimagnetron 43 liter 2,6Kw aparte groep (bestaand)
Vaatwasser aansluitwaarde 2,3Kw aparte groep (bestaand)
Wasmachine 1,02Kw aparte groep (bestaand)
Koelkast 0.8 ampere algemene groep
Diepvrieskast 0.9 ampere algemene groep
Droger algemene groep
Wasemkap 270 Watt algemene groep
Mijn vragen zijn:
Heb ik straks aan 3* 25 ampere voldoende, dit omdat de inductiekookplaat zeer veel vermogen opeist, wanneer deze op vol vermogen aanstaat. Dit is dan toch een 3-fase aansluiting? Het vastrechttarief voor een zwaardere aansluiting gaat namelijk boven 3 * 25A omhoog en dat wil ik graag voorkomen.
Is het verstandig om de diepvrieskast en koelkast samen op een (nieuwe) groep te plaatsen zodat de algemene groepen minder belast worden.
Het uitbreiden van de meterkast zal door een installateur uitgevoerd worden.
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Gr
Jos