110 in 110

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een probleem met een riolering.
18810_riool_1.jpg

In verband met het plaatsen van een vrijhangend toilet moet ik de 45 graden bocht (die de muur in gaat) weg zagen en daar weer met 110 mm op aansluiten. Ruimte voor een krimpsok is er niet. Vraag is, bestaat er een sok/mof die aan de ene kant in de afgezaagde bocht/buis kan en aan de andere kant gewoon 110 mm is?

Ik zie niet dat die mof-spie 45-graden de muur in gaat: de sok zit over een 110 mm pijp.

Als je de mof van de bocht loswerkt (splijten en/of met warme fohn) van de pijp heb je genoeg pijp om op verder te gaan

Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad. Zelf heb ik met een dremel twee inkepingen gemaakt over de lengte van de mof zodanig dat wel de mof maar niet de buis door was. Daarna met een elektrische verfbrander de mof zacht gemaakt en met een schroevendraaier, beginnend bij de inkepingen, de mof eraf 'gepeld'. Wel voorzichtig, want je smelt zo de buis zelf als je niet oppast, en dan vervormt hij.

Werkt perfect als je het met beleid doet.

Heb inmiddels wat gevonden. Ten 1e een inzetstuk maar, hoe simpel kan het zijn, in de ijzerwinkel om de hoek een sok met aan de ene kant 103 mm (schuift zo in de 110mm) en aan de andere kant 110 inwendig. probllem getackeld dus.
dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan