Moeten we de cv-ketel naar de tweede etage verplaatsen?

Knutsel-cv

  • #1
Hallo allemaal,

Wij gaan een tweede etage op onze woning plaatsen en zouden daar graag een tweede badkamer maken. Nu is de vraag of wij dan de cv-ketel naar de tweede etage moeten verplaatsen, of dat er gewoon een warmwaterleiding naar de tweede etage gelegd kan worden. We hebben een ketel van het merk Agpo, type econpact 225c. Heeft deze ketel genoeg kracht om een badkamer, een etage hoger, van warmwater te voorzien?

Hoop dat iemand een antwoord heeft op onze vragen.
Alvast bedankt......
 

Fiesiekus

  • #2
Qua "kracht" gaat het niet om de CV-ketel maar om de (koud) waterdruk. En die is door de leverancier gegarandeerd op een aantal waarden (debiet en druk bij de meter).

Houd wel rekening met de stroomtijd om 't heet water in de nieuwe badkamer te krijgen.
 

Knutsel-cv

  • #3
Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Het is inderdaad logisch dat de waterdruk voldoende moet zijn (zit ik me nu pas te bedenken :oops: ), maar hoe kan ik dat meten of weten?
 

Fiesiekus

  • #4
Dat kan alleen een meting door de drinkwaterleverancier uitwijzen. Maar ik kan me beslist niet voorstellen dat die onvoldoende zou zijn; er zijn zoveel woningen met wastafels op 2-de etage (die is een meter of drie boven maaiveld)?
 

Knutsel-cv

  • #5
Nee tweede etage komt op ongeveer 5 meter( begane grond/ eerste etage/ tweede etage).
Maar de cv-ketel moet toch het verwarmde water rondpompen? Of gebeurd dat nog steeds door de (koud) waterdruk?
 

Fiesiekus

  • #6
De CV-pomp heeft niets met de warm-waterdruk in de badkamer te maken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Er kan gewoon een leiding naar de tweede etage gelegd worden, de waterdruk is al gauw twee bar, dat is twintig meter, lijkt me voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu