Lekkende thermostaatknop

Fredd

  • #1
Misschien kan iemand me hiermee helpen

Ik heb een lekkende plieger thermostaatknop (als hij warm is lekt hij niet) op zolder de lekkage zit in de knop zelf, dus de vraag is is deze knop uit elkaar te halen? (het is een draaiknop met een soort manchet die je er overheen kan schuiven zodat de stand vast blijft staan) Ergens heb ik gelezen dat ik alleen deze verwarming hoef leeg telaten lopen als het de hoogste in het huis is klopt dat?

Laatste vraag: als ik de cv uitschakel (staat verdieping lager) en heb de betreffende verwarming leeg laten lopen kan ik dan de knop er tussen uitschroeven? Ik bedoel word er dan geen water meer omhoog gedrukt er zit immers geen afsluiting voor.
 

Chathanky

  • #2
Het beste is gewoon bij het vulpunt af te tappen, en de extra liters gewoon aan te vullen, als de druk weg is de desbetreffende radiator het ontluchtingsnippel losdraaien zo trekt deze de radiator leeg als beneden nog af getapt wordt. Zoals jij beschrijft kan wel maar wees wel voorzichtig en zeker van dat er geen water of druk op het systeem staat.

Ik weet niet of ze bij plieger pakkingsets hebben, je kunt hem dan wel reviseren.
Kwa prijs denk ik niet dat het veel uitmaakt om de kraan in zijn geheel te vervangen. Als het alleen een rubberen manchet is het makkelijker en goedkoper om deze te vervangen.

Er zijn types die je nog een klein slagje kunt aandraaien, maar hoe dit type verdicht zou ik zoniet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu