Verder gewoon 2 aan/uit thermostaten, die bij warmte vraag dan ieder tevens de klep van het betreffende circuit openen.
Dit lijt een mooie oplossing maar als de thermostaat afslaat moet de ketel nog wel z`n restwarmte kwijt, dit gaat dus niet omdat de klep het circuit blokkeerd en de restwarmte over de bypass circuleerd.
De bijpass moet ingesteld staat op de drukverschil in normaalbedrijf en mag iets meer smoren. Als bv 1 radiator dichtloopt of dichtgezet wordt moet de bypass dit opvangen.
Je kunt het instellen op gevoel door alle radiatoren open te zetten en de ketel aan te zetten zodra er warmte is vol je aan de nog koude bypassleiding (deze wel op de hoogste druk instellen).
Je stelt de druk terug totdat je warmte gaat voelen en dat is je drukverschil van je cv systeem. Vervlgens stel je de druk net iets hoger in.
Als je cv weer is afgekoeld kun je het controleren of er met 1 radiator dicht de bypass open gaat.
Dit is een handige methode als je niet weet wat het drukverschil is van je cv installatie.
Overgens is de genoemde ketel gevoelg voor doorstroomproblemen.
Stel de bypass eens in zoals beschreven en het probleem moet dan verholpen zijn.
Echter blijft de thermostaat direct geschakelt aan een zoneklep niet de goede methode. (wel goed bedacht zo overgens) De klep moet al geopend zijn voor de ketel opstart en bij afslaan van de ketel moet de klep nog enkele minuten geopend blijven om de restwarmte uit de ketel kwijt te kunnen.