AEG Lavatherm T86585IH wasdroger code E63 (wordt wel warm)

Bianca26

  • #1
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik lees op het internet verschillende dingen bij dit probleem.

Ik heb een Aeg Lavatherm T86585IH (PNC 916096710 00) wasdroger (warmtepomp) en sinds eergister kreeg ik de code E60 op het display. In testmodus komt de code E63 naar voren wat een warmteprobleem inhoudt (kan zijn warmte niet kwijt). Ik reinig na iedere droogbeurt alle 3 de filters en spoel ze regelmatig af. Ook de condensator reinig ik voor zover mogelijk want hij kan er niet uit. Het afvoerwater zit rechtstreeks op de afvoer aangesloten. We hebben de droger open gemaakt en er zat niet extreem veel stof in maar toch helemaal stofvrij gemaakt. Het programma start gewoon maar op het moment dat hij overschakelt naar de koelcyclus (zie plaatje) krijg ik de storingsmelding. Ik had ook ergens gelezen dat je hem na een half uur afkoelen weer kunt starten en hij doet het dan ook gewoon en na een paar keer dit ritueel is dan ook wel mijn was droog en de laatste keer staat hij dan ook gewoon op 0 en schakelt hij zelf uit zoals normaal. Ik heb ook de storing al gereset op c11 en hij was vanmiddag even weg uit de testmodus maar na het starten van een nieuw programma kwam de storing toch weer terug. Kan iemand mij vertellen wat er eventueel defect kan zijn en wat er dan vervangen moet worden? Alvast bedankt voor de hulp!!

Groetjes,
Bianca

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu