Nieuw onderwerp Reageren
PascalP

PascalP op 29 Juni 2016, 23:08   Advies kelder waterdicht maken vanaf de buitenzijde
Telkens als er flinke regenval is geweest en het grondwaterpeil stijgt krijgen wij last van water in de kelder.
Na de stortbuien van afgelopen week staat er nog steeds dagelijks 4-5cm water in de kelder welke ik meerdere malen per dag weg pomp met een dompelpompje en een waterstofzuiger.

Het is duidelijk te zien dat dit door de muur naar binnen trekt op meerdere plaatsen, variŽrend van kimnaadhoogte tot zo'n 30-40cm boven de kimnaad.

Ik heb me al enigszins verdiept in het waterdicht maken van binnenuit en heb hier ook al diverse offertes voor binnen. Ook hoor ik wisselende verhalen/ervaringen met injecteren.
Om voor het zekere te gaan willen we nu toch gaan voor een eenmalige investering zodat het 100% dicht is.
Ons idee is om de kelder dus van buitenaf vrij te maken en dicht te strijken met bitumen en tegelijkertijd ook een drainagesysteem aan te leggen om stijgend grondwater meteen weg te pompen.

Nu zoek ik adviezen en aandachtspunten voor een dergelijke operatie.
Ook referenties van goede vakmannen zijn zeer welkom (Regio Noord-Limburg)

Alvast bedankt!

Klusservice Klusidee
Klusservice Klusidee

Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen

Jan
Algemeen beantwoorder Moderator

Jan op 30 Juni 2016, 00:06  
Haal er een bouwkundige bij, een kelder kan niet zomaar uitgegraven worden, mogelijk dat funderingen aangetast worden door het vrij graven.
Ralph

enschede
Ralph op 01 Juli 2016, 20:46  
Het vrij graven tot aan de keldervloer buiten de kelder zal een heidens werkje worden.
Is er grondwater dan zal je daar het eerst aan moeten werken door er een bronbemaling op te zetten.

Heb je inmiddels alles vrij dan moet de muur eerst drogen en stofvrij zijn voordat je daar dickbeschichtung op kunt smeren.

Het vanaf de binnenkant waterdicht maken middels chemische injecties is altijd een tijdelijke oplossing en moet na verloop van jaren herhaald worden.
Naar boven
Nieuw onderwerp Reageren
Pagina 1 van 1

Klusadvies: Advies kelder waterdicht maken vanaf de buitenzijde

Klusadvies: Advies kelder waterdicht maken vanaf de buitenzijde
Gerelateerde onderwerpen Reacties Laatste Bericht
Geen nieuwe berichten Waterdicht maken van de kelder 10 10 Mei 2017, 09:26
Kelder waterdicht maken - Alle tips welkom! 3 17 December 2006, 22:42
Geen nieuwe berichten Kelder waterdicht maken kim naden en de vloer van beton 2 13 Maart 2011, 15:10
Vloeren isoleren vanaf de kelder 4 15 Februari 2009, 14:38
Geen nieuwe berichten Advies isoleren schuin dak met aan buitenzijde bestaande PUR 5 15 April 2017, 11:50
Geen nieuwe berichten Kelder isoleren / verwarmen - advies gevraagd 9 16 Februari 2015, 18:01
Advies gevraagd: gescheurde muur kelder 28 24 Januari 2009, 19:38
Buitenmuren waterdicht maken 4 12 Augustus 2010, 15:39