Aanbouw aan huis bouwen

Maartenr

  • #1
Hallo,

Ik heb een vraag over het bouwen van een aanbouw. We hebben net een huis gekocht en willen aan de keuken een deel (laten) aanbouwen. De aanbouw zal ongeveer 4m breed en 3,5m diep worden. Het wordt een stenen aanbouw met een plat dak.
Om kosten te besparen willen we zoveel mogelijk zelf doen. Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een aanbouw en welke dingen kun je het best zelf aanpakken? Ik kan me voorstellen dat je het maken van de fundering het best door een goede aannemer kan laten uitvoeren. Kan iemand verder vertellen welke materialen je voor de aanbouw kunt gebruiken (Ytong met bakstenen, of kan ook een dubbele laag Ytong blokken en dan een buitenafwerking door te pleisteren)? Zijn er sites te vinden die tips geven hoe een dergelijk project aan te pakken?

Alvast bedankt!
groeten, Maarten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zorg voor een bouwvergunning en overleg met de aannemer die de fundering gaat maken wat u zelf kunt doen en welke materialen u kunt gebruiken, dat is sterk afhankelijk van uw ervaring met bouwen.
Op afstand is dat zonder bouwtekening niet te bepalen.
 

Maartenr

  • #3
Bedankt voor de tip!
 

Deklussert22

  • #4
Kijk eens op (verwijderd), daar staan wel aardig wat tips over een aanbouw. Mocht je er niet uitkomen dan kan je via (verwijderd) altijd nog een goed alternatief vinden.

Succes!

Links verwijderd, lees ook de forumregels eens, mod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu