Waterdicht maken vijver

Kluskaatje

  • #1
Ik heb een ronde bovengrondse betonnen vijver, die nu weer lek is.

Deze is behandeld met een rubbercoating voor daken en dit heeft het 2 jaar volgehouden.Ik ben nu op zoek naar een permanente oplossing. Misschien vijverfolie, maar hoe kan ik dan de bovenkant onzichtbaar verwerken?

Is polyester ook een mogelijkheid en hoe moet dit dan en waar te verkrijgen?
 

Rotjeknor

  • #2
Je hebt allerlei mogelijkheden om een rand af te werken. Als ik je verhaaltje zo lees krijg ik de indruk dat het om een strakke vijver gaat. De rand moet dan (denk ik) ook strak worden afgewerkt. Je kan het folie over de rand laten hangen en dan of houten planken er ruim overheen monteren of bv stenen platen. Er zijn genoeg sites te vinden waar je dit kan terugvinden.

Polyester kan inderdaad ook, zeker bij zo'n betonnen bak lijkt mij dat ook een goede optie. Ik zal geen namen noemen van bedrijven (ik weet er ook maar 1 :P), maar polyester wordt bv ook gebruikt in de botenbouw. In ieder geval heet jouw vriend Google (-:

Over polyester is ook best wel wat te vinden op internet, ik heb zelf een uitgebreid boek erover (helaas nog geen tijd gehad om het echt te proberen).
 

H@ns

  • #3
Ik heb de mijne er net uitgesloopt!! Zag ik als een berg tegenop maar dat viel dus echt reuze mee. Het was niet meer dan een laag bouwfolie met daarop fijne beton gewapend met kippengaas :-|

Uurke werk (excl. afvoeren)

Als ik jouw verhaal zo lees kan het weleens eenzelfde situatie zijn. Er uit slopen en opnieuw bouwen maar dan met vijverfolie lijkt me de meest dankbare oplossing dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu