Verwijderen latex en voorstrijk op gestucte muur en plafond.

PRE83

  • #1
De muren in mijn woonkamer en muren + plafond in de hal zijn glad gestuckt, daarna behandeld met Sigmafix, daarna met latex gesausd. Helaas is de Sigmafix waarschijnlijk te dik (onverdund) opgezet (advies stucadoor) en heeft dit (waarschijnlijk) geleid tot uiteindelijk zichtbare oneffenheden als druipers en strepen. Deze oneffenheden wil ik laten verwijderen door middel van schuren, of andere mogelijkheden.

Heeft iemand nog tips of adviezen?

Bedankt alvast,
Peter
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Dit product moet u verdunnen 1:4 indien hier latex overheen gaat. U heeft het pure concentraat aangebracht.

U geeft zelf al aan wat u moet doen, vergeet andere mogelijkheden. Na het vlak schuren moet u de ondergrond grondig stofvrij maken. Omdat u hiermee ook de fixerlaag eraf schuurt moet wederom voorstrijken, en nu met de juiste mengverhouding en met een micronylrol. Deze is speciaal voor het an brengen van vloeistoffen.

U schrijft er niet bij welke latex u hebt gebruikt. Als u echter van hetzelfde fabrikaat de latex supermat gebruikt verkrijgt u het beste resultaat.
 

PRE83

  • #3
Bedankt voor de vlotte reactie. Dan zal ik binnenkort aan het schuren gaan. Ik zag al dat hiervoor machines te huren zijn. dan is het alleen nog zaak om van grof schuurpapier naar fijn te gaan denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu