Zanussi TD902-EC: 1930 H7 snaar te lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De aandrijfsnaar van onze condensdroger was helemaal aan flarden, en via de witgoedwinkel hebben wij een nieuwe besteld.

Vanmorgen hebben we die opgehaald, en op het zakje staat:
1930 H7
MD 110R-ZD 101-TD 800

Mijn man heeft net de snaar om de trommel gedaan maar deze is veeeeel te lang..

Ik hier op het forum zoeken en vond dit soort topics waarbij de snaar gespannen kan worden via een poelie en een draaiend motorblok. Maar dat zit in deze machine dus niet. Het motorblok zit vast aan de behuizing, en er zit een enkel wit wiel waar de band langs kan.

Hebben wij de verkeerde band gekregen, of doen we iets fout?
Als het nodig is kan ik er een foto van maken!

Alvast bedankt!
 
Ik heb mijn man de foto's in een ander topic nogmaal laten zien, en hij denkt nu te weten hoe de snaar moet (namelijk ook om de aandrijfas, en dan lijkt de lengte wel te kloppen).

Nieuw probleem is dat de aandrijfas aan beide kanten 'dicht' zit. Dat wil zeggen, aan de ene kant in de motor, en aan de andere kant in een plastic behuizing (mijn man gokt dat daar de ventilater aan zit ofzo).

Ik zal zo even een foto maken.
 
Graag de PNC-code (van de droger) opgeven voor eventuele controle van het juiste bestelnummer van de snaar.
 
Hier de foto`s:


droger-1.jpg


En van iets dichterbij waarop goed te zien is dat de as echt ingesloten zit:

droger-2.jpg


Duidelijk zo?
 
Helemaal duidelijk.

de snaar moet om de metalen as vervolgens kan je dan de witte spanrol wegdrukken, hierbij kantelt de motor en dan de rol achter de snaar hangen zodat de snaar gespannen word.

Alleen hoe je de snaar om de motor as krijgt weet ik helaas niet.
 
De zwarte deksel van de waaier voor moet eraf, dan de snaar onder de waaier door, danpas de snaar om de trommel leggen, motor opspannen en de snaar over de spanrol.

Snel omschreven, alleen wel redelijk wat werk.
 
Kees, de motor hoeft niet gedemonteerd te worden voor deze klus.
Zoals Co al aangaf, is het alleen nodig om de kunststof kap aan de voorzijde te demonteren (deze kan nogal vast zitten in de kit) en de snaar onder de (witte) waaier door te halen.

Je kan eventueel de schroef van de motorsteun losdraaien en deze steun naar rechts schuiven. Hierna kan je de as met waaier iets optillen om wat meer ruimte onder deze waaier te krijgen. De snaar daarna om de motorpoelie leggen, de motor van je af duwen en de snaar voor de spanrol leggen.
 
Tja, dat kan gebeuren... maakt niet uit.

Ik ga op zoek of ik daarvan nog een afbeelding kan vinden. :wink:
 
Dit vond ik er nog van.

ventilatorkap.jpg


De verkeerde afbeeldingen van het verwijderen van de motor haal ik weg, om verwarring te voorkomen.
 
Foto's zijn van de nieuwe modellen, oude modellen zit lastiger, dmv kliksluitingen.
Foto van de witte waaier klopt wel, hieronderdoor moet u de snaar halen.
 
Jullie zijn geweldig! :prima:

Door jullie duidelijke uitleg en foto's is het mijn man zowaar gelukt hem te maken!! Gelukkig, scheelt een hoop werk, ik moest de laatste tijd alles steeds ophangen om te drogen. :lol:

Maar nogmaals:
Heel erg bedankt The headhunter, Co de Witgoedman, Henny en natuurlijk Klusidee Kees voor de duidelijke foto`s!! :bedankt:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan