Wordt langzaam warm Remeha 28C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de cv niet echt nodig gehad hebt kan het je ontgaan zijn.
De ab poort hoort aan de pompzijde aangesloten te zijn.
 
Dat verhaal met dat toerental van die ventilator komt vaker uit de stuurautomaat dan dat het aan de ventilator ligt.
 
Ik krijg het wijzigen van deze instelling nog niet voor elkaar. Met C12 kom ik in het service menu. Vervolgens selecteer ik in het code venster nr 7, wat staat voor ventilatortoerental bij laaglqst (cv en ww). Als ik hier op de + wil drukken om hem op 16 te zetten reageerd hij daar niet op.

Iemand tips?
 
Knippert het display wanneer je de servicecode invoert? Dit komt best nauwkeurig. Daarna ga je naar parameter 7 en activeer je die eerst met Enter. Vervolgens kun je aanpassingen doorvoeren. Ook die weer bevestigen. Met Reset (R) kun je het menu verlaten. Moet gewoon werken. Werkt de toets wel goed?
 
Ja, de toetsen werken wel goed. Volgens mij staat in het boekje niet dat je nr7 moet bevestigen met enter. Ga vanavond gelijk even kijken! Bedankt maar weer!
 
We gaan nu alle instellingen veranderen en gaan voorbij aan een essentiële vraag!
Heeft het toestel goed gewerkt of is dit altijd al een probleem geweest?
 
Is een goede opmerking Neesje. Was er vanuit gegaan dat het altijd wel goed heeft gewerkt. Een Quinta 28c is al een poosje niet meer leverbaar dus verwacht dat deze al een tijdje aan de muur hangt. Maar dat is inderdaad niet zeker.
 
DrukDrukDruk, het duurt soms even voor dat ik reageer. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

@Grashopper. Na nog een keer het boekje goed gelezen te hebben is het gelukt. Hij staat nu ingesteld op waarde 16.
Morgenochtend kan ik kijken of hij nu vanzelf goed aanslaat.

Kan deze problemen er overigens ook voor zorgen dat ik een hoog gas verbruik heb?
 
Ik blijf erbij dat de driewegklep defect is, waardoor dus ook je gasrekening aardig hoog kan worden.
 
@Neesje. Bedankt voor je bericht. Hoe kan ik testen of dit de door mijn vorige jaar geplaatste driewegsklep is, of het motortje?
 
Trek de stekker uit het stopcontact

demonteer de driewegklep
druk hiervoor op het kleine zilver achtige palletje en draai de motor een kwart slag.
motor komt nu los

draai de motor om
druk hiermee de pen met veer in.
vereist enige kracht.
als je hem ingedrukt hebt kun je hem weer langzaam los laten.
veer moet gelijk weer naar buiten komen.

probeer dit een aantal keren.

blijft de veer ook maar enigermate hangen dan is het binnenwerk defect.
monteer de motor weer

testen van de motor

stekker in het stopcontact
zet je cv aan
wacht tot dat hij brand.
KIJK op welke stand de klep staat

zet dan de warme kraan open
de klep moet binnen een aantal seconden naar de andere kant lopen.

doet hij dat niet is de motor defect
soms blijft een motor ook wel op en neer lopen

MOTOR is dan defect.
 
RGroen schreef:
DrukDrukDruk, het duurt soms even voor dat ik reageer. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

@Grashopper. Na nog een keer het boekje goed gelezen te hebben is het gelukt. Hij staat nu ingesteld op waarde 16.
Morgenochtend kan ik kijken of hij nu vanzelf goed aanslaat.

Kan deze problemen er overigens ook voor zorgen dat ik een hoog gas verbruik heb?
Instellingen veranderen nooit vanzelf, gezien het altijd goed gewerkt heeft blijf dan van die parameters af en zoek het ergens anders!
 
Waarde veranderen zou ik niet doen, zeker niet als het goed is geweest. Het kan best de klep of de motor zijn. Het kan echter ook een waterzijdig probleem zijn. Komt het water te warm terug dan zal de ketel op laaglast blijven verwarmen.

Wat voor thermostaat zit er op het toestel? Als dit een modulerende is dan kun je daarin ook instellingen veranderen. Om te kijken of het toestel in hooglasr komt kun je deze geforceerd hoog laten gaan door de linker zwarteknop tegelijk met de plus knop in te drukken tot er een h in display komt. Je zult nu de ketel maximaal horen stoken.

Succes.
 
Het ia helaas nog niet opgelost. Een half uur na het aanzetten van de verwarming was deze nog nauuwlijks warm. Als ik een foto van de driewegaklep maak, waar de motor van af is, kunnen jullie dan zien of hij goed gemonteerd is?
 
Laat mijn laatste bericht maar even zitten. Las jullie reacties te laat ( op mijm telefoon ) ik ga weer testen! Bedankt
 
draai de motor om
druk hiermee de pen met veer in.
vereist enige kracht.
als je hem ingedrukt hebt kun je hem weer langzaam los laten.
veer moet gelijk weer naar buiten komen.

Wordt hier niet bedoelt; draai de driewegsklep om?
 
Nee, je haalt de motor van het huis af, dus dan heb je
de motor los in je hand, en de achterkant van de motor
gebruik je om de pen in te drukken van het huis.
Maar het kan dus ook met iets anders om de pen in te
drukken, alleen de motor heb je toch in de hand, dus
dat is puur uit gemakzucht :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan